Talazoterapia: indicații și contraindicații

Ce este talazoterapia?

Talazoterapia este o terapie alternativă care îmbină toate proprietățile benefice ale mării și ale elementelor care o compun pentru tratarea unor boli, a unor probleme estetice și combaterea stresului și a efectelor sale nocive.

Talazoterapia ne poate ajuta la redobândirea echilibrului perfect al organismului pentru a ne bucura de o viață sănătoasă.

În ceea ce privește această terapie, există o varietate de alternative pe care le puteți alege după preferințe și necesitățile specifice.

Terapiile naturale relaționate cu ambientul marin

Apa de mare: Efectul mecanic al valurilor al valurilor mării, precum și rezistența fizică pe care o opune o persoană în timp ce valurile se sparg pe corp produce un tip de masaj care ameliorează în mod notabil problemele circulatorii, musculare precum și cele dermatologice.

Soarele: Helioterapia (sau băile de soare) oferă mari beneficii terapeutice, mai ales dacă se iau măsurile necesare de protecție solară a pielii și ochilor. Acțiunea antiseptică și bactericidă a soarelui este o soluție naturală pentru tratarea afecțiunilor pielii precum acneea și eczemele.

Clima: Când ne expunem corpul la plajă, ne putem bucura de un climat plăcut, însă în același timp proaspăt și ventilat datorită brizei marine, care ajută organismul să-și îmbunătățească funcțiile. Climatoterapia include puritatea aerului, care susține procesul de respirație și de relaxare a organismului.

Aerul: Aeroterapia favorizează circulația superficială și îmbunătățirea aspectului pielii, în ceea ce privește o mai bună fermitate și elasticitate. Băile de aer se efectuează la o temperatură specifică, nu mai mare de 18 grade și nu mai mică de 10 grade.

Nisipul: Băile de nisip constau în a acoperi o parte sau chiar întreg corpul cu nisip uscat de pe plajă. Pentru a garanta eficiența acesteia, persoana respectivă trebuie să stea acoperită cu nisip timp de aproximativ o oră, într-o groapă anterior climatizată. Capul va fi menținut afară, fiind aplicate permanent comprese reci pe această parte a corpului.

Multiplele indicații și aplicații ale talazoterapiei

Talazoterapia este indicată în diverse procese patologice, precum:

- Afecțiuni de reumatism cronic, osteoporoză și patologii ale coloanei vertebrale. În patologii ale aparatului locomotor și ale sistemului musculo-scheletic.

- Postoperatorii, cazuri relaționate cu diverse traumatisme.

- Varice și edeme; în aceste cazuri acțiunea procedurile favorizează circulația sanguină.

- Dureri generale și în zone specifice, datorită importantei sale acțiuni analgezice.

- Afecțiuni neurologice sau orice patologie în care se indică recuperarea de tip funcțional.

- Procese astmatice, faringită și alte afecțiuni relaționate cu sistemul respirator.

- Psoriazis, acnee, dermatită atopică, flaciditate musculară, îmbătrânire prematură și alte afecțiuni dermatologice.

- Tulburări hormonale cauzate de menopauză, tulburări menstruale, boli fungice, vaginită de origine virală sau bacteriană și recuperare postpartum (după naștere).

- Stări de anxietate sau indispoziții sufletești, stres, insomnie, depresie, oboseală cronică sau epuizare.

- Sechele cauzate de accidente cardiovasculare sau produse de boala Parkinson.

Contraindicații pentru talazoterapie

- Stări cașectice, relaționate cu o malnutriție extremă, atrofie musculară și deteriorarea funcțională în cazul persoanelor care nu doresc să piardă în greutate.

- Procese reumatologice cu caracter acut.

- Cazurile de flebită (inflamația unei vene) sau tromboză (obstrucția unui vas sanguin de către un cheag de sânge) apărute recent.

- Insuficiență hepatică sau renală.

- Patologie cardiacă acută precum angina.

- Procese respiratorii cu caracter descompensatoriu.

- Toate acele boli care necesită un tratament psihiatric.

- Procese infecțioase.

- Febră.

- Ulcerații sau răni pe piele.

- Sarcina între primul și ultimul trimestru.