Terapia Gerson - Despre criza de vindecare

Despre criza de vindecare în viziunea doctorului Gerson

Terapia Gerson vindecarea cancerului  Cartea intitulată "Terapia Gerson pentru vindecarea cancerului şi a altor afecţiuni cronice" oferă soluții medicale complexe, în principal pentru vindecarea cancerului, sub forma unui program nutriţional strălucit, care elimină cauzele de substrat ale bolilor, ducând la vindecări de durată.

Eficiența programului dezvoltat de doctorul Gerson (1881-1959),a fost dovedită în vindecarea multor tipuri de cancer și a altor afecțiuni degenerative.

Asemeni multor alți specialiști care dezvoltă acest subiect – criza de vindecare - împreună cu toate efectele sale fizice și emoționale, doctorul Max Gerson dedică un întreg capitol acestui subiect în cartea amintită mai sus.

Capitolul “Înțelegerea reacțiilor de vindecare” prezintă în detaliu ceea ce doctorul Gerson numea “mecanismul de vindecare”, mai exact modul în care sistemul imunitar începe să funcționeze din nou (mai ales dacă pacientul respectiv suferise de o boală gravă). Ca efecte ale acestui mecanism de vindecare a corpului, organismul pacientului generează o inflamație şi eliberează toxinele acumulate în țesuturi, rezultând astfel o anumită încărcătură toxică ce este necesar să fie eliminată din ficat. Acest proces al vindecării este însoțit în multe cazuri de o febră vindecătoare (semn că sistemul imunitar lucrează asupra bolii), dar şi de episoade de anxietate, depresie sau chiar panică (emoții care arată vindecarea corpului emoțional).

Reacțiile care însoțesc în multe cazuri criza de vindecare, punctate de doctor Gerson în acest capitol sunt următoarele: greața, durerile, depresia şi febra.

În afara acestor efecte apar adeseori și stări de vomă, scaune toxice, lipsa apetitului și respingere față de mâncare şi băutură, mai ales de sucurile verzi (în cazul în care se urmează cura de crudități a doctorului Gerson).

Toate aceste reacții ale organismului, atunci când se urmează o cură specifică de purificare a organismului (cu sucuri, crudități, clisme, fără alimente pline de aditivi, fără alcool, nicotină, zahăr şi sare) indică faptul că corpul începe să elimine, uneori într-un ritm alert, toate toxinele acumulate în interiorul celulelor şi care au cauzat boala respectivă.

De exemplu, apariția episoadelor de depresie în timpul procesului de vindecare arată cu certitudine faptul că izbucnire emoționale ale pacientului apar în paralel cu încercările organismului de a se detoxifia: iată încă o dovadă că mintea și corpul nu sunt separate. Bolnavul poate să aibă izbucniri de mânie față de cei apropiați sau față de personalul medical, însă doctor Gerson precizează că această parte a reacției de vindecare trebuie să fie privită ca o vindecare psihologică”.

În ceea ce privește febra, Gerson subliniază faptul că “ febra este un răspuns bine-venit din partea sistemului imunitar, ajutând la atacarea țesutului malign”. El recomandă de asemenea să nu se încerce să se oprească febra cu aspirină sau cu un alt medicament, iar în continuare adaugă: “deoarece organismul deține controlul, iar terapia activează vindecarea (n.n. în acest caz terapia Gerson), febra nu este produsă artificial și organismul nu are reacţii de vindecare care să-l omoare!”

În încheierea capitolului, se menționează că orice pacient are mai mult sau mai puțin, un istoric al problemelor de sănătate care se pot activa în cadrul reacției de vindecare – de exemplu unui bolnav de cancer care se tratează de această boală pot să-i apară brusc şi simptomele unei pneumonii suferite în trecut, dureri în urma unor fracturi, aparent vindecate, care însă reapar ca urmare a vindecării globale a corpului. Chiar dacă aceste simptome pot să apară în unele cazuri, ele se vor atenua şi se vor vindeca odată cu regenerarea întregului corp.

Cartea "Terapia Gerson pentru vindecarea cancerului şi a altor afecţiuni cronice" poate fi achizionata de aici