Cele mai bune alimente antibacteriene

Alimentele antibacteriene au proprietăți antibiotice

Cele mai bune alimente antibacteriene Alimentele antibacteriene sunt produse naturale având proprietăți antibiotice care ajută la combaterea infecțiilor și la menținerea bacteriilor bune din organism.

Aceste alimente antibacteriene nu înlocuiesc sfaturile competente ale unui medic, însă pot completa cu succes un tratament sau pot fi folosite în mod preventiv pentru a menține un sistem imunitar puternic.

Care sunt cele mai puternice alimente antibacteriene?

Mierea

Mierea a fost considerată și apreciată încă din vremuri străvechi ca fiind unul dintre cele mai bune remedii vindecătoare ale rănilor și infecțiilor și are proprietăți curative foarte puternice: antibacteriene, antimicrobiene, antivirale, antioxidante, antiseptice, antiinflamatorii și  antifungice, făcând-o extrem de eficientă pentru întărirea sistemului imunitar și ameliorarea multor probleme de sănătate.

Mierea se poate folosi pentru combaterea infecțiilor în cazul rănilor și tăieturilor. În unele cazuri, mierea este foarte eficientă pentru tratarea infecțiilor gâtului. Mierea conține o proteină care îi conferă proprietăți antibacteriene și o enzimă care ajută la eliminarea bacteriilor.

Usturoiul

Usturoiul conține peste 200 de tipuri de ingrediente biologic-active, precum şi vitamine, minerale, aminoacizi şi enzime și este o sursă bună de seleniu și minerale. Usturoiul este foarte eficient folosit crud pentru a elibera alicina, care este principalul component activ al usturoiului având un puternic efect antibiotic. Cercetătorii care au studiat acest aspect, au afirmat că 1 mg de alicină are puterea a 15 unități standard de penicilină. Usturoiul poate fi folosit pentru tratarea infecțiilor gâtului și intestinale și pentru cicatrizarea tăieturilor.

Varza

Varza, foarte bogată în fitonutrienți, oferă o serie întreagă de beneficii pentru sănătate, incluzând efectele sale antiinflamatorii și protecția pe care o oferă tractului digestiv și sistemului cardiovascular. Terapeutic, se folosește sub formă de suc, eventual cu adaos de suc de morcovi, ajutând la prevenirea infecțiilor și la detoxifierea organismului. Fiind o sursă bogată de vitamina C, varza contribuie la prevenirea și tratarea multor boli, precum scorbutul (deficiența de vitamina C), ulcerul, anumite tipuri de cancer, depresia, bolile autoimune, gripa și răcelile, etc. Totodată, varza ajuta la vindecarea rănilor și a țesuturilor lezate, reglează funcționarea sistemului nervos și reduce simptomele bolilor neuronale degenerative, precum sindromul Alzheimer.

Ghimbirul

Ghimbirul este foarte folosit pentru uz medicinal, în principal pentru a ameliora durerile de stomac, greața provocată de mișcare și indigestiile. Însă ghimbirul este de asemenea un stimulent natural al sistemului imunitar și are proprietăți anti-inflamatorii și analgezice datorită compușilor săi fenolici bioactivi. Consumul frecvent al ghimbirului ajută la prevenirea infecțiilor pulmonare și digestive. Ghimbirul poate fi folosit crud sau sub formă de pulbere sau ceai.

Lămâia

Lămâia este un aliment având efecte puternice antibacteriene. Vitamina C conținută de lămâie stimulează producția de anticorpi din sânge care atacă microorganismele invadatoare. S-a dovedit ca persoanele care consumă zilnic o lămâie sau sucul acesteia se îmbolnăvesc mai rar, iar gripa și răceala le ocolesc.

Lămâia este folosită pentru tratarea infecțiilor gâtului. Poate fi consumată crudă sau se poate folosi sub formă de suc proaspăt amestecat cu miere. Gargara cu un amestec de miere și lămâie este foarte eficientă pentru ameliorarea infecțiilor din gât.

Merișoarele

Sucul de merișoare se folosește în tratarea infecțiilor tractului urinar. Infecțiile urinare sunt extrem de frecvente la femei, iar odată ce apar au tendința să fie recurente. Într-un studiu medical efectuat asupra efectelor merișoarelor în prevenirea infecțiilor tractului urinar, s-a demonstrat că femeile care au consumat frecvent produse cu merișor au prezentat un risc de 2 ori mai mic de a dezvolta simptomele acestui tip de infecție. Consumate sub formă de suc sau de tablete, merișoarele și-au dovedit eficiența în asigurarea unui tract urinar sănătos. Dacă se folosește suc de merișoare, este preferabil să se folosească un suc care să fie pur și să nu conțină zahăr sau alte adaosuri. Consumarea periodică a sucului de merișoare previne aceste infecții, iar consumul său în cazul în care infecția urinară s-a declanșat deja, acesta ajută la eliminarea mai rapidă a bacteriilor.

Vitamina C

Vitamina C, supranumită și campioana sănătății, ajută la combaterea infecțiilor, întărind totodată sistemul imunitar. Consumul alimentelor bogate în vitamina C este o bună strategie pentru a preveni răcelile și infecțiile respiratorii și urinare. Cele mai bogate surse naturale de vitamina C sunt următoarele:

- Legume: Pătrunjel (frunze), ardei iute, broccoli, hrean, varză de Bruxelles, conopidă, gulii, spanac, varză roşie, varză creaţă, arpagic, pătrunjel rădăcină, păpădie (frunze, tije), roşii, cartof dulce, ridichi, păstârnac, praz, varză murată, fasole verde păstăi, sparanghel, dovlecei, usturoi, salată verde, andive, ţelină rădăcină, sfeclă roşie, anghinare, ceapă.

- Fructe: măceşe, cătină, coacăze negre, kiwi, lămâi, portocale, grepfrut, mango, căpşuni, coacăze roşii, pepene galben, mandarine, ananas, kaki, agrişe, zmeură, afine, mure, gutui, mere, avocado, banane, rodii.

Oregano

Recomandat în special pentru combaterea acneei și a altor infecții ale pielii, folosirea uleiului esențial de oregano este o bună strategie preventivă. Oregano conține beta-cariofilină (E-BCP), o substanță care inhibă inflamația din organism și care este de asemenea benefică pentru tratarea bolilor precum osteoporoza și arterioscleroza, precum și a sindromului metabolic. Dacă suferiți de gripă sau răceală, uleiul de oregano vă poate fi de un real folos. În general, cu cât este mai ridicată concentrația de carvacol, cu atât uleiul va fi mai eficient. Trebuie să aveți în vedere faptul că oregano crește producerea transpirației ca un mod de dezintoxicare, iar ingerarea acestuia poate ajuta corpul să elimine excesul de mucozități din plămâni.

Scorțișoara

Foarte cunoscută pentru proprietăţile sale antivirale şi antimicrobiene, scorţişoara stimulează funcţionarea sistemului imunitar. Scorțișoara ajută la înlăturarea frisoanelor, iar combinată cu miere, scorțișoara este un remediu prețios in lupta cu răceala și gripa. Uleiul esențial de scortișoară are efect asupra a 99,99% dintre microbi, fiind eficient chiar şi asupra celor rezistenți la antibiotice. Uleiul de scortișoară este recomandat pentru tratarea răcelilor, guturaiului şi a gripei. O picătură din ulei de scortișoară, de trei ori pe zi, în puţină miere de albine, are efect rapid.

Menta

Un studiu medical efectuat recent a arătat că uleiul esențial de mentă este eficient în combaterea a 22 de tipuri diferite de bacterii. De fapt, multe produse pentru igiena dentară conțin mentă pentru a anihila bacteriile care produc respirația urât mirositoare. Menta se mai poate folosi atât sub formă de pulbere cât și sub formă de ulei.

Acestea sunt doar câteva exemple de alimente care au proprietăți antibacteriene. Înainte de a le include în dietă, aveți în vedere să fiți alergic la acestea sau că nu interacționează negativ cu vreun tratament medical pe care îl urmați.