Sănătate cu Dr. Cătălin Luca

Pentru o viață sănătoasă și fericită

Sfatul medicului

Inregistrare

Filtre apa

Filtru apa

Ultimele comentarii

  • Postul cu apă – o uimitoare metodă terapeutică

    Catalin NOVAC 16.01.2017 12:10
    RE: Postul cu apa – o uimitoare metodă terapeutică
    Aveti cunostinta daca exista in Romania vreo clinica specializata in post negru, cum sunt cele din ...

    Read more...

     
  • Zeolit

    Andreea M. 15.01.2017 22:11
    Autism
    Buna seara d-le doctor! Copilul meu de 6 ani are autism. Locuim in Germania. Facem toate terapiile ...

    Read more...

     
  • Intrebări si răspunsuri

    ElenaEly 15.01.2017 21:37
    Alaptarea si salvia
    Buna ziua, am citit despre ceaiul de salvie ca este contraindicat in alaptare si ca diminua lactatia.

    Read more...

midoris

natura vie, magzin naturist.jpg

Vitamina c alcalina forte

Cum să ne îngrijim pielea din interior?

Sfaturi pentru sănătatea pielii Pe lângă igiena zilnică a pielii, știați că este necesar ca aceasta să fie îngrijită și din interior? Alimentația și obiceiurile zilnice de viață se vor reflecta și la nivelul pielii, de aceea se recomandă să se mențină o bună hidratare a organismului, o alimentație sănătoasă și echilibrată precum și realizarea zilnică a unor exerciții fizice.

 Atunci când sângele și organismul nostru sunt contaminate cu toxine și grăsimi este necesar să recurgem la unele remedii naturale care ne vor ajuta la purificarea sângelui și la eliberarea acestuia atât de toxine, cât și de excesul de grăsimi.

 Curățarea organismului din interior începe cu o hidratare optimă, fiind necesar să consumăm între un litru și jumătate și doi litri de apă pură zilnic. Pe lângă cantitatea necesară de apă zilnic, pentru o bună sănătate a pielii vom recurge și la sucurile proaspete de legume și fructe și la unele infuzii și macerate din plante medicinale.

 Sucurile proaspete de legume și fructe ajută la purificarea sângelui și totodată curăță intestinele. Se recomandă ca aceste sucuri să se consume imediat după preparare pentru a nu se oxida și să nu li se adauge niciun fel de îndulcitor.

 Legumele cele mai indicate pentru sănătatea pielii sunt morcovii și țelina, iar fructele cele mai bune pentru purificarea și detoxifierea organismului sunt următoarele: portocalele, strugurii, merele și papaya. Sucurile de fructe și de legume se vor consuma dimineața pe stomacul gol și nu se vor amesteca niciodată cu alte alimente.

Nutrienți esențiali pentru sănătatea pielii

 - Betacarotenul: este un pigment vegetal considerat un antioxidant natural care ne ajută la prevenirea îmbătrânirii celulelor. Betacarotenul se găsește în următoarele alimente: roșii, dovleac, cartofi dulci, ardei roșii, portocale, pepene galben, cireșe și toate legumele cu frunze verzi.

 - Vitamina B6: se găsește în următoarele alimente: uleiul extravirgin de măsline, ouă. Orez, drojdie de bere, fructe uscate, semințe de floarea soarelui, usturoi, avocado, banane.

 - Vitamina E: se găsește în următoarele alimente: germeni de grâu, spanac, broccoli, ardei grași, fructe uscate precum arahide, semințe de pin, migdale, alune de pădure, semințe de floarea soarelui, caise uscate.

 - Vitamina C: este un puternic antioxidant și se găsește în următoarele alimente: toate fructele citrice precum portocale, lămâi, limesuri (lămâi verzi), mandarine, fructe roșii, kiwi, papaya, roșii, legume cu frunze verzi, broccoli, năsturel, ardei roșii, varză de Bruxelles, pătrunjel, coriandru, ceapă verde.

 - Cuprul: se găsește în următoarele alimente: fructe de mare, fructe deshidratate precum stafide, cireșe, cumale, smochine, legume, cereale integrale și cacao.

 Seleniul: se găsește în următoarele alimente: fructe uscate, semințe de dovleac, legume, verdețuri, cereale, pere, căpșuni, struguri, cireșe, drojdie de bere, germeni de grâu, fructe de mare, ouă.

Cum putem profita de nutrienții benefici pentru piele?

 Următoarele sfaturi și recomandări ne vor ajuta ca alimentele pe care le consumăm să-și păstreze atât nutrienții, dar și vitaminele pe care le conțin în condiții optime:

 - Atunci când se depozitează fructele și legumele, se va avea în vdere ca acestea să fie bine acoperite și menținute la frigider;

 - Fructele se vor consuma crude și de preferat cu coajă (atunci când este cazul) și se vor spăla bine înainte de a le mânca;

 - Legumele se gătesc de preferat la aburi sau la cuptor pentru a-și păstra cât mai mulți dintre nutrienții benefici;

 - Dacă se prepară diverse sortimente de murături, zacuscă sau dulceață, acestea se vor închide ermetic și se vor păstra într-un loc răcoros și uscat, ferit de căldură și de lumină;

 - Atunci când se gătesc legumele, se recomandă să se adauge o cantitate mică de apă și să nu se gătească prea mult timp;

 - Introduceți în dieta zilnică alimentele integrale;

 - Evitați sau renunțați la consumul alimentelor bogate în zaharuri și în grăsimi saturate.

 Dacă veți lua în considerare toate aceste sfaturi utile, veți observa în scurt timp efectele benefice asupra pielii, care va deveni elastică și radioasă.

10 alimente pentru plămâni sănătoși

10 alimente pentru plămâni sănătoși Luând în considerare faptul că în prezent aerul este tot mai poluat în întreaga lume, bolile respiratorii și cancerul de plămâni sunt în creștere atât în rândul fumătorilor, cât și al nefumătorilor. Agenția Internațională pentru Cercetarea Cancerului a clasificat contaminarea aerului ca fiind cel mai mare factor carcinogen. Această situație reală constituie un semnal de alarmă că este necesar să facem ceva pentru a ne menține sănătatea plămânilor, iar alimentația este un element cheie în acest sens. Tot mai multe studii și cercetări au demonstrat că un consum zilnic de crudități proaspete constituie o bază foarte bună pentru prevenirea bolilor de orice tip, inclusiv a cancerului. Vă prezentăm în acest articol 10 alimente care favorizează o bună sănătate a plămânilor. Iată care sunt acestea:

Despre sistemul hormonal

4 recomandări pentru echilibrul hormonal Sistemul endocrin, care este compus dintr-o serie de glande responsabile de secretarea hormonilor, este un sistem uimitor, însă delicat, în special în cazul femeilor. De exemplu, în cazul acestora, creierul comunică cu glanda tiroidă, cu glandele suprarenalele și cu ovarele pentru a se produce ovulația și menstruația. În același timp creierul reglează metabolismul, starea emoțională, nivelele de energie și greutatea corporală.

 Stresul cotidian și un exces de sarcini și de responsabilități pot cauza o perturbare a sistemului hormonal. De vină pentru aceasta este cortizolul, principalul hormon de stres, care se descarcă în organism în momentele de stres, iar nivelul său rămâne crescut datorită factorilor stresanți cronici ai vieții moderne. Stresul cronic afectează hormonii feminini, în special progesteronul. (Celălalt hormon feminin principal este estrogenul). Un nivel scăzut de progesteron poate determina tulburări menstruale, depresie, sensibilitate în zona sânilor, schimbări bruște de dispoziție, insomnii, oboseală și anxietate, etc.

Sedentarismul: inamicul nr. 1 al sănătății

Beneficiile mersului pe jos Tot mai multe cercetări medicale au arătat că sedentarismul este unul dintre cele mai nocive obiceiuri pentru sănătate. S-a demonstrat în mod repetat că a rămâne așezat pe scaun mai mult timp este un factor de risc pentru bolile cronice și moartea prematură.

 De asemenea, sedentarismul crește riscul de deces datorită diferitelor probleme de sănătate, de la diabet de tip 2 și boli cardiovasculare până la cancer și toate celelalte cauze de mortalitate prematură. Cu cât faceți mai puține exerciții fizice, cu atât mai mari sunt efectele dăunătoare ale sedentarismului. Pentru multe persoane, simplul fapt de a nu mai rămâne atât de mult așezate și de a face pauze la intervale regulate este un prim pas binevenit către un stil de viață mai sănătos.

Remedii naturiste contra amigdalitei

Remedii naturiste contra amigdalitei În fiecare zi, amigdalele noastre sunt expuse la diverse tipuri de infecții, virusuri și bacterii, care pot afecta sistemul limfatic. Microorganismele care provin din aer sunt cele care cauzează apariția inflamației în această zonă a corpului, iar această problemă începe să apară odată cu vârsta de trei ani. Vă prezentăm în acest de articol câteva remedii naturiste care pot fi folosite cu succes atât pentru a preveni, cât și pentru a trata amigdalita.

Cauzele și consecințele amigdalitei

 Această boală se produce când amigdalele bucale se inflamează, fie din cauze virale, fie bacteriene. Amigdalele sunt o barieră naturală care ne protejează de germenii care pot pătrunde în organism din aer sau din alimente. Când amigdalele se infectează, ele cresc în volum și colectează puncte de puroi, acesta fiind diagnosticul de amigdalită.

 Câteva dintre simptomele cele mai obișnuite ale acestei boli sunt: durerile de cap și de corp în general, dureri la înghițit, lipsa poftei de mâncare, durerile de urechi.

Alimente care reduc trigliceridele

Alimente care reduc trigliceridele Analizele de sânge a tot mai multe persoane prezintă valori ridicate ale trigliceridelor, care sunt principalul tip de grăsimi pe care îl avem în sânge. În multe cazuri, nivelul de trigliceride este corelat cu nivele crescute de colesterol. Aceste valori trebuie luate în considerare și tratate pe cât posibil pentru a preveni apariția bolilor cardiovasculare și a pancreatitei, printre alte probleme de sănătate.

 În acest articol vom arăta ce alimente trebuie să evităm, dar și ce alimente ne pot ajuta să reducem nivelul crescut de trigliceride din sânge.

Motive pentru care mierea te va ajuta să dormi mai bine

Mierea, remediu natural contra insomniei  Cu toții trecem uneori prin perioade în care oboseala sau epuizarea fizică ne împiedică să avem un somn profund și regenerant. În aceste cazuri, un gest foarte simplu precum a lua o lingură de miere înainte de culcare poate face minuni. Mierea crește nivelele de insulină din sânge, stimulând astfel creierul să producă triptofan, care ulterior se transformă în serotonină și favorizează un somn regenerant.

 Totuși, în cazul în care suferim de insomnie cronică, cel mai indicat este să se consulte un medic de specialitate care să ne indice remediile cele mai potrivite în acest caz.

 Însă, dacă problemele de somn nu sunt grave, ci doar episodice și sunt cauzate de stres și anxietate ocazională, poți să recurgi cu încredere la acest remediu natural, mierea.

 Datorită puterii sale regenerante, mierea de albine este unul dintre ingredientele naturale cele mai apreciate.