Vitamina c alcalina forte

Dieta mediteraneană poate preveni cancerul

Scris de Dr. Luca Catalin

Dieta mediteraneană și beneficiile sale

Dieta mediteraneană poate preveni cancerul În prezent, tot mai multe studii medicale au confirmat faptul că alimentația sănătoasă este o cheie fundamentală pentru prevenirea cancerului.

 De exemplu, o dietă mediteraneană tradițională este asociată cu multiple beneficii precum diminuarea riscului apariției diabetului de tip 2, a bolilor cardiovasculare sau o speranță de viață mai mare. În ultimii ani s-a cercetat de asemenea influența dietei mediteraneene asupra riscului apariției cancerului și în special a cancerului de endometru și a cancerului de sân.

 În același timp, dieta mediteraneană este cea mai bună pentru creșterea colesterolului bun. Un studiu recent a arătat că această dietă poate crește nivelele de colesterol bun cu până 10%. Studiul menționat a fost publicat în Revista spaniolă de Cardiologie și oferă informații valoroase despre beneficiile acestui tip de alimentație pentru menținerea sănătății cardiovasculare și inclusiv pentru combaterea cancerului.

Care sunt ingredientele cheie ale dietei mediteraneene?

 Să vedem în continuare care sunt ingredientele cheie ale dietei mediteraneene. Aceasta include la capitolul cereale integrale, paste, leguminoase: orzul, ovăzul, lintea, orezul integral, pastele integrale și cartofii.

 Dieta mediteraaneană exclude grăsimile nesănătoase, însă se bazează pe folosirea grăsimilor bune reprezentate de oleaginoase (migdale, nuci, alune, fistic, nuci braziliene), uleiul extravirgin de măsline, avocado, peşte și fructe de mare.

 Legumele incluse în această dietă sunt variate și se folosesc din abundență: broccoli, roșiile, mazărea, spanacul, morcovii, ceapa, ardeiul gras, usturoiul, castraveții, dovleceii, salata verde, vinetele. Ca și condimente şi verdeţuri se folosesc preponderent următoarele: mixul de ierburi italiene, oregano, pătrunjelul, chimionul, chilli, busuiocul, coriandru, menta, salvia, rozmarinul, cimbrul și mărarul.

 Fructele care se regăsesc preponderent în cadrul acestei diete sunt citricele (portocalele, grapefruitul, mandarinele, lămâile, lămâile verzi, pomelo), dar și piersicile, strugurii, merișoarele, curmalele, căpșunii, pepenele roșu și cel galben, zmeura, afinele, toate acestea fiind surse bogate de minerale, vitamine şi antioxidanţi. De asemenea, mierea de albine (preferată în locul zahărului) și produsele stupului în general, sunt folosite și apreciate în cadrul dietei mediteraneene.

 Lactatele preferate sunt laptele cu 2% grăsime, ouăle (preferabil cele organice), iaurtul grecesc, brânzeturile (mozzarella, parmezan) și lactatele de capră. Se consumă de asemenea, cu moderație, vinul roșu care este o sursă bogată de resveratrol, însă dacă se dorește evitarea alcoolului, acesta poate fi înlocuit cu sucul proaspăt de struguri roșii.

 

     Dieta mediteraneană scade riscul de cancer de endometru și de sân

Studii despre cancerul de endometru (uterin):

 Un studiu medical recent realizat de cercetătorii de la Institutul Mario Negri de Cercetare Farmacologică din Milano (Italia) și publicat în revista British Journal of Cancer (BJC), afirmă că dieta mediteraneană are un risc mult mai mic în comparație cu alte diete, cu până 57% mai mic, de apariție a cancerului de endometru.

 Aceste rezultate aduc dovezi despre rolul și beneficiile dietei mediteraneene vizavi de riscul apariției cancerului de endometru, sugerând un efect favorabil al combinației de alimente bogate în antioxidanți, fibre, fitochimice și acizi grași nesaturați.

 Pentru a efectua această cercetare, autorii au revizuit datele din trei studii realizate în Italia și Elveția între anii 1983 și 2006 cu participarea a 1.411 de femei având diagnostic de cancer de endometru și 3.668 de paciente din lotul de control.

 Concret, cercetătorii au analizat adoptarea de către participante a 9 dintre componentele caracteristice dietei mediteraneene: consumul ridicat de legume, fructe/nuci, cereale; un consum scăzut de carne și lactate; consumul moderat de alcool și un consum crescut de acizi grași mono sau polinesaturați.

 Rezultatele au arătat că, în cazul pacientelor care adoptaseră între 7 și 9 componente ale dietei mediteraneene, acestea aveau un risc cu până la 57% mai mic de a dezvolta cancer de endometru. În cazul femeilor care au adoptat 6 dintre componentele dietei mediteraneane, riscul de cancer s-a redus cu 46%, iar în cazul femeilor care au adoptat 5 componente, riscul s-a redus cu 34%.

Studii despre cancerul de sân:

 O altă cercetare efectuată de această dată de oamenii de știință spanioli de la Universitatea din Navarra și Centrul de Cercetare Biomedicală în Fiziopatologia Obezității și Nutriției (CIBERobn) a evidențiat valoarea preventivă a dietei mediteraneene contra cancerului de sân. Concluziile acestora au arătat că suplimentarea dietei cu ulei de măsline extravirgin poate reduce cu aproximativ 68% riscul dezvoltare a acestui tip de tumori. Lucrarea, publicată în revista 'JAMA Internal Medicine', s-a bazat pe supravegherea a 4.300 de femei spaniole timp de 4 ani și 8 luni.

 Între anii 2003 și 2009, au fost selectate 4.282 de femei cu vârsta cuprinsă între 60 și 80 de ani, având un risc crescut de boli cardiovasculare. Participantele au fost desemnate în mod aleatoriu să urmeze o dietă mediteraneană suplimentată cu ulei de măsline (1 litru pe săptămână) sau fructe uscate (30 grame pe zi), și au primit o serie de sfaturi pe tema alimentației pentru a reduce aportul caloric. Rezultatele au arătat că femeile care au urmat dieta mediteraneană au fost afectate mult mai puțin de cancer de sân decât femeile din grupul de control.

Sursă: Ayurvedic Medica

{jcomments on}

  1. Comentarii (1)

  2. Adaugă-l pe al tău

Comentarii (1)

Rated 0 out of 5 based on 0 voters
This comment was minimized by the moderator on the site

Comentariul dvs a fost șters.
Vă rog să îl publicați în Forum, secțiunea reclamă.

There are no comments posted here yet

Lasă comentariile tale

  1. Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Rate this post:
Ataşamente (0 / 3)
Share Your Location