10 strategii pentru a nu mânca în exces

Care este legătura dintre hormoni și apetit?

10 strategii pentru a nu mânca în exces

 Reglarea consumului de alimente se realizează prin echilibrarea senzației de foame și a celei de sațietate. Foamea ne permite să știm în ce moment rămânem fără „combustibil”, iar senzația de sațietate ne avizează în ce moment rezervele noastre sunt pline. Toate aceste informații se transmit în corp prin intermediul unor mesageri chimici numiți hormoni. Comunicarea hormonală controlează procesele care includ modul în care îmbătrânim, în care gândim, inclusiv nivelele de grăsime corporală și apetitul.

Citește mai mult:10 strategii pentru a nu mânca în exces

Piramida dietei vegane

Beneficiile dietei vegane

Piramida dietei vegane Spre deosebire de alimentația vegetariană, dieta vegană nu include niciun produs de proveniență animală. Dieta vegană exclude așadar carnea, peștele, ouăle, produsele lactate și orice alt aliment ce conține derivate provenite de la animale, bazându-se în schimb pe cereale, legume, fructe și leguminoase.

 Dieta vegană are multe efecte benefice asupra sănătății, este recomandată pentru prevenirea multor boli și ajută la pierderea kilogramelor în exces. În cadrul unui studii realizat recent, 43% dintre persoanele vegane monitorizate au redus cantitatea de medicamente împotriva diabetului, datorita efectelor pozitive ale dietei vegane. De asemenea, dieta vegană, fiind săracă în grăsimi și sare, este considerată cea mai buna metodă de a ține sub control nivelul de colesterol din sânge precum și tensiunea arterială.

Citește mai mult:Piramida dietei vegane

Principiile dietei ortomoleculare

Despre medicina ortomoleculară

Principiile dietei ortomoleculare Medicina ortomoleculară, cu toate că are precedente anterioare, a apărut în anul 1968  având ca bază cercetările pe molecule efectuate de chimistul și laureatul Premiului Nobel Linus Pauling. De atunci, medicina ortomoleculară a câștigat numeroși adepți, iar în ultimele decenii, a primit un impuls publicitar suplimentar datorită faptului că multe vedete internaționale au adoptat acest gen de dietă.

 Această tendință din domeniul medicinii consideră că atât dereglările ușoare ale organismului (precum deficitul de atenție, alergiile, apatia sau oboseala cronică), dar și bolile grave (cum sunt cancerul, boala Alzheimer sau depresia), se datorează carențelor nutriționale din organism (de vitamine, enzime sau minerale). Prin suplimentarea acestor nutrienți și acoperirea deficiențelor, organismul, prin sinergie, se reechilibrează și începe să se însănătoșească.

Citește mai mult:Principiile dietei ortomoleculare

Dieta mediteraneană poate preveni cancerul

Dieta mediteraneană și beneficiile sale

Dieta mediteraneană poate preveni cancerul În prezent, tot mai multe studii medicale au confirmat faptul că alimentația sănătoasă este o cheie fundamentală pentru prevenirea cancerului.

 De exemplu, o dietă mediteraneană tradițională este asociată cu multiple beneficii precum diminuarea riscului apariției diabetului de tip 2, a bolilor cardiovasculare sau o speranță de viață mai mare. În ultimii ani s-a cercetat de asemenea influența dietei mediteraneene asupra riscului apariției cancerului și în special a cancerului de endometru și a cancerului de sân.

 În același timp, dieta mediteraneană este cea mai bună pentru creșterea colesterolului bun. Un studiu recent a arătat că această dietă poate crește nivelele de colesterol bun cu până 10%. Studiul menționat a fost publicat în Revista spaniolă de Cardiologie și oferă informații valoroase despre beneficiile acestui tip de alimentație pentru menținerea sănătății cardiovasculare și inclusiv pentru combaterea cancerului.

Citește mai mult:Dieta mediteraneană poate preveni cancerul

Sfaturi pentru un stil de viață anti-îmbătrânire

Cei patru piloni ai izvorului tinereții

Sfaturi pentru un stil de viață anti-îmbătrânire Există oare așa ceva numit “izvorul tinereții”? Mulți cercetători sau medici preocupați de acest subiect au căzut de acord, că există patru reguli de bază care pot garanta o sănătate înfloritoare și o tinerețe prelungită:

 1. Evitați zahărul/fructoza

 2. Evitați cerealele

 3. Faceți exerciții în mod regulat și eficient

 4. Adaptați-vă alimentația tipului vostru nutrițional

Citește mai mult:Sfaturi pentru un stil de viață anti-îmbătrânire

Nutriția și inteligența

O nutriție corectă poate amplifica inteligența

nutritia si inteligenta Dacă doriți să vă amplificați inteligența, una dintre cele mai bune opțiuni pe care o puteți face este să consumați mai multe alimente proaspete și neprocesate. Alimentele de acest gen sunt pline de vitamine, minerale, antioxidanți și numeroase substanțe fitochimice care hrănesc celulele creierului (și ajută inclusiv la dezvoltarea celulelor noi).

 Puteți reflecta asupra acestui lucru: persoanele care consumă multe legume și fructe (aproximativ 400 de grame) pe zi, se descurcă mult mai bine la probele cognitive, în timp ce persoanele care consumă mult zahăr au o posibilitate de 1,5 ori mai mare de a înregistra deteriorări cognitive ușoare decât cei care nu consumă zahăr.

Citește mai mult:Nutriția și inteligența

9 sfaturi pentru a-ți menține corpul alcalin

Alcalinizarea, cheia unei vieți sănătoase

 Dacă ești vegetarian sau vegan, știi deja că cheia unei vieți sănătoase este să menții o dietă alcalină care să sprijine și să stimuleze dezintoxicarea naturală zilnică a corpului. Aceasta înseamnă să consumi mai multe fructe și legume proaspete și să eviți dulciurile, zahărul rafinat, mâncărurile procesate, făina albă, produsele de proveniență animală, alcoolul în exces și cafeina. Și bineînțeles, este foarte important să ai grijă cum trăiești și ce gândești, pentru că dacă ai o minte “toxică” nu poți să ai un corp sănătos și alcalin.

Citește mai mult:9 sfaturi pentru a-ți menține corpul alcalin