Sănătate cu Dr. Cătălin Luca

Pentru o viață sănătoasă și fericită

Sfatul medicului

Inregistrare

Filtre apa

Filtru apa

Storcator fructe si legume

Storcator de suc

Ultimele comentarii

  • Probioticele și afecțiunile psihologice

    cristache dan 17.09.2017 14:17
    anxiety
    ;-) eu am tratat anxietatea cu probiotice

    Read more...

     
  • Remedii naturale pentru insomnie

    Nana 17.09.2017 00:44
    insomnie
    Sunt femeie,59 ani,1,58m si 70kg si sufar de insomnie.Adorm foarte tirziu dupa2/3 noaptea si dimineata ...

    Read more...

     
  • Tratamente naturiste împotriva hemoroizilor

    Ramona M 17.09.2017 00:25
    Hemoroizi interni si externi
    Buna ziua, De aprox un an am hemoroizi interni si externi care se umfla si dor din cand in cand; mare ...

    Read more...

midoris

natura vie, magzin naturist.jpg

Vitamina c alcalina forte

Care este legătura dintre hormoni și apetit?

10 strategii pentru a nu mânca în exces

 Reglarea consumului de alimente se realizează prin echilibrarea senzației de foame și a celei de sațietate. Foamea ne permite să știm în ce moment rămânem fără „combustibil”, iar senzația de sațietate ne avizează în ce moment rezervele noastre sunt pline. Toate aceste informații se transmit în corp prin intermediul unor mesageri chimici numiți hormoni. Comunicarea hormonală controlează procesele care includ modul în care îmbătrânim, în care gândim, inclusiv nivelele de grăsime corporală și apetitul.

Beneficiile dietei vegane

Piramida dietei vegane Spre deosebire de alimentația vegetariană, dieta vegană nu include niciun produs de proveniență animală. Dieta vegană exclude așadar carnea, peștele, ouăle, produsele lactate și orice alt aliment ce conține derivate provenite de la animale, bazându-se în schimb pe cereale, legume, fructe și leguminoase.

 Dieta vegană are multe efecte benefice asupra sănătății, este recomandată pentru prevenirea multor boli și ajută la pierderea kilogramelor în exces. În cadrul unui studii realizat recent, 43% dintre persoanele vegane monitorizate au redus cantitatea de medicamente împotriva diabetului, datorita efectelor pozitive ale dietei vegane. De asemenea, dieta vegană, fiind săracă în grăsimi și sare, este considerată cea mai buna metodă de a ține sub control nivelul de colesterol din sânge precum și tensiunea arterială.

Despre medicina ortomoleculară

Principiile dietei ortomoleculare Medicina ortomoleculară, cu toate că are precedente anterioare, a apărut în anul 1968  având ca bază cercetările pe molecule efectuate de chimistul și laureatul Premiului Nobel Linus Pauling. De atunci, medicina ortomoleculară a câștigat numeroși adepți, iar în ultimele decenii, a primit un impuls publicitar suplimentar datorită faptului că multe vedete internaționale au adoptat acest gen de dietă.

 Această tendință din domeniul medicinii consideră că atât dereglările ușoare ale organismului (precum deficitul de atenție, alergiile, apatia sau oboseala cronică), dar și bolile grave (cum sunt cancerul, boala Alzheimer sau depresia), se datorează carențelor nutriționale din organism (de vitamine, enzime sau minerale). Prin suplimentarea acestor nutrienți și acoperirea deficiențelor, organismul, prin sinergie, se reechilibrează și începe să se însănătoșească.

Dieta mediteraneană și beneficiile sale

Dieta mediteraneană poate preveni cancerul În prezent, tot mai multe studii medicale au confirmat faptul că alimentația sănătoasă este o cheie fundamentală pentru prevenirea cancerului.

 De exemplu, o dietă mediteraneană tradițională este asociată cu multiple beneficii precum diminuarea riscului apariției diabetului de tip 2, a bolilor cardiovasculare sau o speranță de viață mai mare. În ultimii ani s-a cercetat de asemenea influența dietei mediteraneene asupra riscului apariției cancerului și în special a cancerului de endometru și a cancerului de sân.

 În același timp, dieta mediteraneană este cea mai bună pentru creșterea colesterolului bun. Un studiu recent a arătat că această dietă poate crește nivelele de colesterol bun cu până 10%. Studiul menționat a fost publicat în Revista spaniolă de Cardiologie și oferă informații valoroase despre beneficiile acestui tip de alimentație pentru menținerea sănătății cardiovasculare și inclusiv pentru combaterea cancerului.

Cei patru piloni ai izvorului tinereții

Sfaturi pentru un stil de viață anti-îmbătrânire Există oare așa ceva numit “izvorul tinereții”? Mulți cercetători sau medici preocupați de acest subiect au căzut de acord, că există patru reguli de bază care pot garanta o sănătate înfloritoare și o tinerețe prelungită:

 1. Evitați zahărul/fructoza

 2. Evitați cerealele

 3. Faceți exerciții în mod regulat și eficient

 4. Adaptați-vă alimentația tipului vostru nutrițional

 Acești patru piloni au un numitor comun, și anume îmbunătățirea sensibilității față de insulină.

 Studiile medicale au demonstrat în mod repetat că exercițiul fizic regulat poate ajuta la prevenirea apariției hipertensiunii, a obezității și a bolilor cardiace, acestea fiind doar câteva dintre bolile care contribuie în mod semnificativ la moartea prematură.

O nutriție corectă poate amplifica inteligența

nutritia si inteligenta Dacă doriți să vă amplificați inteligența, una dintre cele mai bune opțiuni pe care o puteți face este să consumați mai multe alimente proaspete și neprocesate. Alimentele de acest gen sunt pline de vitamine, minerale, antioxidanți și numeroase substanțe fitochimice care hrănesc celulele creierului (și ajută inclusiv la dezvoltarea celulelor noi).

 Puteți reflecta asupra acestui lucru: persoanele care consumă multe legume și fructe (aproximativ 400 de grame) pe zi, se descurcă mult mai bine la probele cognitive, în timp ce persoanele care consumă mult zahăr au o posibilitate de 1,5 ori mai mare de a înregistra deteriorări cognitive ușoare decât cei care nu consumă zahăr.

 Atunci când vă alegeți alimentele, amintiți-vă că nu este vorba doar de caloriile pe care le conțin sau dacă vă îngrașă sau nu – ci este o chestiune de a le alege pe cele care conțin nutrienții care asigură o sănătate optimă, inclusiv sănătatea creierului.

Alcalinizarea, cheia unei vieți sănătoase

 Dacă ești vegetarian sau vegan, știi deja că cheia unei vieți sănătoase este să menții o dietă alcalină care să sprijine și să stimuleze dezintoxicarea naturală zilnică a corpului. Aceasta înseamnă să consumi mai multe fructe și legume proaspete și să eviți dulciurile, zahărul rafinat, mâncărurile procesate, făina albă, produsele de proveniență animală, alcoolul în exces și cafeina. Și bineînțeles, este foarte important să ai grijă cum trăiești și ce gândești, pentru că dacă ai o minte “toxică” nu poți să ai un corp sănătos și alcalin.

Toxinele, cauza ascunsă a bolilor

 Ayurveda consideră că depozitarea toxinelor în corp este cauza ascunsă a bolilor. Cum să minimalizăm atunci asimilarea toxinelor și să maximizăm eliminarea acestora din corp? Toxinele pătrund în corp prin intermediul mâncării pe care o consumi, a apei pe care o bei, a aerului pe care îl respiri și chiar și a îmbrăcăminții pe care o folosești. O dietă formată din alimente proaspete și neprocesate care să conțină o mulțime de legume și de fructe este primordială și esențială pentru menținerea sănătății, dar în același timp doar aceasta nu este suficientă pentru a-ți menține corpul cât mai ușor și detoxifiat.

 În acest scop, iată 9 sfaturi la fel de relevante fiecare dintre ele, pentru a reduce din toxinele acumulate zilnic în organism și pentru a restabili echilibrul și starea de sănătate naturală a întregului corp.

Cauta in site

Sunt si pe Facebook

Consultație online

Anunțuri pe Site

Vă rog nu mai postați reclama dvs în comentarii la articole. Am creat special în forum, secțiunea mica publicitate cu vânzări, cumpărări și reclamă site-uri și magazine. Anunțurile sau reclama dvs este complet gratuită. Aici găsiți forumul.