Sănătate cu Dr. Cătălin Luca

Pentru o viață sănătoasă și fericită

Sfatul medicului

Inregistrare

Filtre apa

Filtru apa

Storcator fructe si legume

Storcator de suc

midoris

natura vie, magzin naturist.jpg

Vitamina c alcalina forte

Ce este hipotiroidismul?

10 remedii pentru a combate tiroidismul În prezent, aproximativ 15% din populația mondială suferă de hipotiroidism. Cu toate acestea, mulți oameni suferă de hipotiroidism fără să știe, deoarece tulburările tiroidiene generează în mod lent o serie de probleme în corpul nostru, cum ar fi creșterea în greutate sau o stare de oboseală constantă.

 Hipotiroidismul, cunoscut și sub numele de insuficiență tiroidiană, este o tulburare a glandei tiroide, care nu este capabilă să producă o cantitate suficientă din hormonul numit tiroxină. Acest hormon reglează principalele funcții ale corpului, cum ar fi digestia, utilizarea energiei corporale și a temperaturii corpului, dar și metabolismului grăsimilor și al glucozei.

 Hipotiroidismul poate avea diverse cauze, cum ar fi următoarele:

 - Inflamația glandei tiroide.

 - Deteriorări ale glandei pituitare.

 - Extirparea chirurgicală totală sau parțială a glandei tiroide.

 - Bolile autoimune precum tiroidita Hashimoto și tiroidita atrofică.

 - Consumul unei cantități excesive sau insuficiente de iod.

 - Tratamentele de radioterapie.

 - Hipotiroidismul congenital.

 - Efectele secundare ale unor medicamente.

 - Nivelele ridicate de stres.

            Cele 10 simptome mai comune ale hipotiroidismului

 Majoritatea cazurilor de hipotiroidism nu sunt diagnosticate niciodată, deoarece simptomele sunt adeseori ignorate, considerându-se că acestea se datorează altor motive sau pur și simplu înaintării în vârstă. Dacă credeți că suferiți de hipotiroidism, consultați un medic specialist. Cu un simplu test de sânge, se poate determina rapid dacă aveți sau nu hipotiroidism.

 Iată în continuare o listă cu cele mai frecvente simptome ale hipotiroidismului:

 1. Creștere în greutate: o creștere bruscă în greutate, fără a avea modificări în obiceiurile de dietă și de exerciții fizice, poate indica faptul că a apărut o problemă la nivelul tiroidei. Dacă problema tiroidiană este congenitală, adică o aveți de la naștere, nu veți observa o creștere în greutate bruscă, dar veți observa că este foarte dificil să pierdeți în greutate, chiar și cu o dietă strictă și cu exerciții fizice intense. Din acest motiv, cele mai multe persoane care suferă de hipotiroidism sunt supraponderale sau obeze.

 2. Dureri: hipotiroidismul produce, de obicei, slăbiciune și dureri musculare, rigiditate și crampe. De asemenea, pot apărea dureri la nivelul articulațiilor. Acest lucru se datorează faptului că funcționarea defectuoasă a tiroidei poate afecta circulația sângelui și poate produce inflamații în corp. În plus, funcționarea lentă a metabolismului modifică modul în care corpul consumă energie, producând dureri și disconfort în cazul efortului sau al exercițiilor fizice moderate.

 3. Stare de oboseală: o stare de oboseală extremă și de somnolență constantă pot fi relaționate cu o disfuncție a tiroidei. Când suferim de hipotiroidism, corpul nostru primește mai puțin sânge și mai puțină energie, ceea ce face ca acesta să nu funcționeze corect și să ne simțim obosiți pe parcursul zilei, în ciuda faptului că am dormit bine.

 4. Piele uscată și care se exfoliază: pielea uscată, care se exfoliază și care produce mâncărime poate fi un simptom al unei disfuncții tiroidiene. Aceasta se întâmplă deoarece hipotiroidismul împiedică circulația sângelui și reduce transpirația, afectând astfel textura și aspectul pielii. Dacă ați observat o schimbare bruscă a aspectului pielii, fără a schimba produsele pe care le utilizați în mod normal pentru igienă, acest lucru poate indica apariția unei probleme la nivelul tiroidei.

 5. Căderea părului: tiroida este esențială pentru dezvoltarea și menținerea foliculilor de păr, astfel încât hipotiroidismul poate duce la pierderea părului și la modificarea texturii sale, făcându-l mai subțire și mai fragil. Hipotiroidismul poate afecta și pigmentarea părului, cauzând apariția unui păr cu o nuanță mai gri.

 6. Probleme menstruale și de fertilitate: femeile afectate de hipotiroidism pot avea modificări ale ciclului menstrual și alte probleme de fertilitate. Prin modificarea circulației sângelui și a metabolismului, ciclul menstrual devine mai lent, determinând întârzierea menstruației timp de câteva luni (afecțiune cunoscută sub numele de amenoree). Acest lucru poate fi o problemă dacă doriți să concepeți un copil, deoarece tiroida influențează, de asemenea, diferite aspecte ale sarcinii, astfel încât hipotiroidismul va afecta, de asemenea, șansele de concepție.

 7. Nivele ridicate de colesterol: hormonii secretați de către tiroidă controlează descompunerea colesterolului în sânge. Dacă aveți hipotiroidism, această funcție va încetini, crescând nivelul colesterolului din sânge și, în consecință, crescând astfel riscul de apariție a problemelor cardiovasculare.

 8. Constipație și probleme de digestie: hipotiroidismul poate provoca, de asemenea, constipație, indigestie sau chiar sindromul intestinului iritabil (SII). Acest lucru se datorează faptului că din cauza funcției tiroidiene scăzute, mușchii care alcătuiesc tractul digestiv slăbesc, făcând ca atât digestia cât și evacuarea să fie încetinite.

 9. Lipsa concentrării și tulburări de memorie: funcția tiroidiană scăzută poate afecta memoria și capacitatea de concentrare. Acest lucru se întâmplă deoarece hormonii secretați de tiroidă joacă, de asemenea, un rol important în conexiunile neurotransmițătorilor din creier. Acest lucru poate provoca, de asemenea, stres și lipsa de somn, condiții care pot provoca, de asemenea, lipsa concentrării și alterarea memoriei.

 10. Creșterea sensibilității la frig: tiroida este, de asemenea, responsabilă pentru reglarea temperaturii corpului. Când suferim de hipotiroidism, corpul nostru arde mai puțină energie, provocând astfel o scădere a temperaturii corpului. Prin urmare, intoleranța la rece crește. O persoană cu hipotiroidism se poate simți înfrigurată chiar și într-un mediu cald. În plus, hipotiroidismul înseamnă și un risc mai mare de hipotermie atunci când corpul este expus la temperaturi foarte scăzute.

             8 remedii pentru combaterea hipotiroidismului

 Dacă credeți că suferiți de hipotiroidism, primul lucru pe care ar trebui să-l faceți este să mergeți la medic, iar dacă diagnosticul este real, să vă prescrie un tratament adecvat pentru nivelul de hipotiroidism pe care îl aveți.

 Cu toate acestea, putem schimba, de asemenea, obiceiurile noastre alimentare pentru a ajuta corpul să accelereze metabolismul și pentru a îmbunătăți funcționarea tiroidei. În plus, în multe cazuri, chiar dacă o persoană nu are niveluri atât de scăzute încât să fie diagnosticată cu hipotiroidism, nivelurile sunt normale, dar puțin scăzute. Acest lucru înseamnă că puteți prezenta unele simptome ușoare, care pot fi, de asemenea, combătute prin consumul regulat al următoarelor produse alimentare:

 1. Nucile de Brazilia: aceste fructe uscate sunt foarte bogate în seleniu, un mineral foarte important pentru buna funcționare a tiroidei. În plus, nucile de Brazilia sunt bogate și în arginină, un aminoacid foarte benefic pentru organism, care poate chiar ajuta la reglarea greutății. Puteți consuma câte 2 sau 3 nuci de Brazilia pe zi, separat sau în diverse salate de crudități.

 2. Uleiul de cocos: acizii grași din uleiul de nucă de cocos stimulează producerea hormonilor tiroidieni. Acești acizi ajută, de asemenea, la menținerea unei bune funcționări a tiroidei. Pe de altă parte, uleiul de cocos ajută la scăderea în greutate și reduce nivelul de colesterol, care sunt, de asemenea, probleme care pot fi derivate din hipotiroidism. Puteți înlocui în diverse preparate culinare uleiul de măsline cu ulei de nucă de cocos presat la rece. Se recomandă să se consume maximum 2 sau 3 linguri de ulei de nucă de cocos pe zi.

 3. Iaurtul: iaurtul este un aliment bogat în vitamina D și acest lucru este foarte benefic pentru sănătatea tiroidei. Alte componente ale iaurtului, cum ar fi calciul, proteinele sau iodul, sunt, de asemenea, importante pentru funcționarea corectă a tiroidei și a organismului în general. Se recomandă să se consume cel puțin o ceașcă de iaurt simplu pe zi, separat sau cu adaos de fructe sau fulgi de cereale integrale.

 4. Somonul: somonul este unul dintre cele mai bune tipuri de pește pe care le putem consuma pentru a păstra sănătatea tiroidei și a metabolismului, grație proprietăților sale antiinflamatorii și a bogăției sale de acizi grași omega-3. Aceștia din urmă pot contribui la echilibrarea neurotransmițătorilor și pot reduce riscul de boli de inimă, ambele probleme fiind relaționate cu hipotiroidismul.

 5. Algele marine: algele oferă organismului o cantitate bună de iod, fără a crește însă consumul de sare. Iodul este foarte benefic pentru buna funcționare a tiroidei, dar nu pentru problemele tiroidiene care implică boli autoimune. Puteți consuma acest tip de alge în sushi, în diverse supe și salate de crudități.

 6. Orezul: orezul, în special cel integral, este una dintre cele mai bune surse de carbohidrați. Carbohidrații sunt recomandați persoanelor cu probleme tiroidiene, deoarece cresc nivelul de serotonină și de insulină, doi hormoni care au nivelul scăzut atunci când este vorba de hipotiroidism. În plus, orezul integral, datorită conținutului său ridicat de fibre dietetice, facilitează digestia și ameliorează problemele intestinale frecvente care apar la persoanele care suferă de hipotiroidism.

 7. Fasolea: fasolea este un aliment bogat în iod, pe lângă faptul că conține și alte substanțe nutritive esențiale, cum ar fi proteine, cupru, potasiu, calciu și acid folic. Aceste substanțe nutritive contribuie la menținerea sănătății tiroidei și la stimularea producției de hormoni. În plus, fasolea este o sursă bună de energie, deci este deosebit de benefică pentru persoanele care suferă de hipotiroidism. Pe de altă parte, fasolea este bogată și în fibre dietetice, care ajută la îmbunătățirea digestiei și la combaterea constipației.

 8. Ouăle: aceste alimente conțin trei dintre cele mai importante substanțe nutritive pentru funcționarea corectă a tiroidei, respectiv: tirozină, iod și seleniu. În plus, ele sunt o sursă excelentă de proteine, vitaminele A și D, minerale precum zincul și calciul și antioxidanți.

Reactivați-vă organismul!

 După cum ați văzut, hipotiroidismul poate provoca multe probleme în organism, care pot fi asociate cu alte probleme sau pur și simplu cu deteriorarea corpului din cauza vârstei. Acum că știți cum să o recunoașteți, puteți afla dacă problemele dumneavoastră de sănătate se datorează unei disfuncții tiroidiene și cum să le remediați.

  1. Comentarii (0)

  2. Adaugă-l pe al tău

Comentarii (0)

Rated 0 out of 5 based on 0 voters
There are no comments posted here yet

Lasă comentariile tale

  1. Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Rate this post:
Ataşamente (0 / 3)
Share Your Location