Sănătate cu Dr. Cătălin Luca

Pentru o viață sănătoasă și fericită

Sfatul medicului

Inregistrare

Filtre apa

Filtru apa

Storcator fructe si legume

Storcator de suc

Ultimele comentarii

  • Ceaiurile pentru sugari și copii

    Vasilica cristina 20.08.2017 11:44
    Ceai
    Pot sa-i dau ceai de tei ptr tuse si rosu in gat, bebe 11 luni jumate???

    Read more...

     
  • Colonul iritabil

    sorin.m 19.08.2017 19:14
    colon iritabil
    Buna ziua.Ma numesc Sorin am 49 de ani in urma colonscopiei plus analize medicale facute am fost ...

    Read more...

     
  • Cistita - cauze si tratament

    AdinaMaria 19.08.2017 14:30
    reteta
    mi-l puteti trimite si mie, va rog mult?

    Read more...

midoris

natura vie, magzin naturist.jpg

Vitamina c alcalina forte

Ce este dopamina?

Dopamina și rolul său în organism

 Neurotransmițătorul cerebral numit dopamină activează metabolismul, ajutând corpul să atingă o greutate corporală sănătoasă. Dopamina ajută creierul să genereze energie suficientă pentru a echilibra corpul. În plus, acest neurotransmițător stimulează inima, reglează fluxul de informații de la nivelul creierului, controlează mișcările și permite ca ființele umane să experimenteze sentimente de pasiune și de plăcere, făcându-ne să ne simțim bine.

Ce este serotonina?

Alimente și suplimente pentru producerea de serotonină Serotonina este un neurotransmițător care joacă un rol important pentru starea de dispoziție, procesul de învățare, controlul apetitului și reglarea ciclului de somn. Se consideră că nivelele scăzute de serotonină sunt cauza subdiacentă a unora dintre tipurile de depresie.

 Multe persoane care se confruntă cu depresie sau cu alte simptome și afecțiuni determinate de deficiența de serotonină sunt interesate de cele mai bune metode de a crește nivelele de serotonină în mod natural, fără a recurge la medicamente.

 Vă prezentăm în acest articol unele alimente și suplimente alimentare recomandate pentru creșterea în mod natural a nivelelor de serotonină, care ajută la combaterea depresiei.

Ce este progesteronul?

Progesteronul: funcții, deficit și recomandări Progesteronul este unul dintre hormonii cei mai importanți pentru sănătatea feminină și se produce în principal în ovare începând cu perioada de pubertate și în placentă în timpul sarcinii, cu toate că poate sintetizat și în glandele suprarenale și în ficat.

 Progesteronul, împreună cu estrogenii sunt responsabili de pregătirea corpului pentru fecundare și sarcină, iar în plus, reglează ciclul menstrual.

Ce este triptofanul?

Beneficiile triptofanului pentru organism Triptofanul este un aminoacid esențial care trebuie să fie obținut din dieta alimentară și este folosit de către organism pentru sinteza proteinelor și are un mare număr de funcții specializate, care aduc beneficii corpului.

 Pe lângă faptul că favorizează producerea de serotonină și contracarează stările de apatie și de tristețe, triptofanul poate multiplica efectele medicației antidepresive fără a avea însă efecte secundare.

 Surse alimentare bogate în triptofan sunt: laptele și produsele lactate, ouăle, dovleacul, arahidele, semințele de floarea soarelui și ciocolata neagră printre altele.

          BENEFICIILE TRIPTOFANULUI

1. Triptofanul combate insomnia

 Suplimentele cu triptofan în doză de 1 gram se iau frecvent pentru a combate insomniile, deoarece produce efecte de creștere a somnolenței subiective și o reducere a timpului de somn; acest supliment favorizează în general pacienții care suferă de insomnie ușoară sau persoanele cărora le este greu să adoarmă.

Ce este stresul oxidativ?

Ce este stresul oxidativ? Se știe că stresul oxidativ este un dezechilibru care este relaționat cu boli având un mare impact degenerativ, precum diabetul, ateroscleroza, Alzheimer, Parkinson, tulburări cardiovasculare și cu îmbătrânirea prematură.

 Totuși, nu este clară legătura dintre stresul vieții zilnice și stresul oxidativ. Chiar dacă stresul cronic poate cauza deteriorări la nivel celular, nu există o linie clară între una și cealaltă.

Oxidarea și antioxidanții

 Celulele din corp suferă procese oxidative. Oxidarea celulară produce, ca rezultat, radicali liberi. Aceștia sunt de natură diferită și sunt, împreună cu dioxidul de carbon pe care îi inspiram, deșeuri ai procesului de oxidare celulară. Radicalii liberi deteriorează proteinele, lipidele și lanțul de ADN la nivel celular.

Melatonina- factor de prevenire a cancerului

Melatonina- factor de prevenire a cancerului Melatonina are un rol important în prevenirea cancerului, întărind sistemul imunitar și poate inclusiv să încetinească îmbătrânirea celulară. De fapt, melatonina a constituit obiectul de studiu al cercetărilor preclinice în cazul a mai mult de 100 de boli diferite. Melatonina este “supereroul nocturn” al corpului, iar lumina este principalul său dușman.

 Timp de mai mult de 200.000 de ani, ființele umane și alte forme de viață au dezvoltat anumite organe care se adaptează la semnalele ambientale. Ființele umane au dezvoltat astfel un ceas biologic care funcționează după ciclurile de lumină și întuneric ale Pământului.

 Lumina artificială alterează ceasul biologic și producerea de melatonină, având efecte neplăcute asupra sănătății.

Endorfinele, moleculele fericirii

Endorfinele, moleculele fericirii Endorfinele mai sunt numite de oamenii de știință și moleculele fericirii, deoarece sunt cele care ajută persoanele să se bucure de viață, să fie încântate de multe lucruri și le ajută totodată să iasă cu ușurință din crizele personale fără prea multe cicatrici emoționale.

 Gândește-te la ceva care realmente îți face plăcere, iar când acest gând îți va aduce un zâmbet pe față vei știi că endorfinele acționează.

 Nervii din piele pot elibera endorfine, de aceea masajele blânde, mângâierile, un duș cald sau expunerea la soare te ajută să te simți mai bine, precum și îmbrățișările, cuvintele plăcute sau inclusiv mângâierea animalului tău de casă preferat.

Simptome care indică un nivel scăzut de endorfine:

 Dacă îți este greu să te bucuri de viață, să găsești plăcere în viața ta de zi cu zi și să te simți fericit sau dacă observi că inclusiv veștile bune te bucură doar pe moment sau sunt de slabă intensitate, este posibil ca nivelele tale de endorfine să fie scăzute.

Cauta in site

Sunt si pe Facebook

Consultație online

Anunțuri pe Site

Vă rog nu mai postați reclama dvs în comentarii la articole. Am creat special în forum, secțiunea mica publicitate cu vânzări, cumpărări și reclamă site-uri și magazine. Anunțurile sau reclama dvs este complet gratuită. Aici găsiți forumul.