Sănătate cu Dr. Cătălin Luca

Pentru o viață sănătoasă și fericită

Sfatul medicului

Inregistrare

Filtre apa

Filtru apa

Storcator fructe si legume

Storcator de suc

midoris

natura vie, magzin naturist.jpg

Vitamina c alcalina forte

Câteva date despre structura creierului

Mintea creează fericire sau suferință În prezent, tot mai multe studii științifice din întreaga lume, mai ales datorită descoperirilor mecanicii cuantice, recunosc că o mare parte din înțelepciunea antică milenară corespunde direct descoperirilor unei fizici mai moderne, respectiv că nu există realitate obiectivă în afara minții, că observatorul modifică observația, că vidul este sursa sau posibilitatea a orice, etc.

 Astăzi și datorită neuroștiinței, se mai știe ceva despre acel minunat dirijor care este mintea noastră. Dar, desigur, încă suntem departe de a înțelege toate procesele, funcțiile și capacitățile sale. Mintea, astăzi, rămâne ceva nedefinit, imaterial, ceva cu puteri extraordinare, care nu este foarte bine cunoscută. Cu toate acestea, știm câteva lucruri care sunt foarte utile atunci când vine vorba de asigurarea bunăstării și a fericirii, iar unele procese ne vor ajuta să controlăm ceea ce gândim și simțim pentru a schimba modelele de comportament. Să vedem care este structura creierului:

Nivelul de serotonină afectează stările mentale și emoționale

7 semne de epuizare mentală și emoțională O zi lungă și stresantă la locul de muncă, o casă plină de copii și de responsabilități ne poate afecta cu siguranță starea mentală și emoțională. Dar, oare este această stare mentală și emoțională, împreună cu depresia, un aspect cu care ne-am născut cu toții sau totul în această privință este relaționat cu traumele? Potrivit doctorului Zul Merali, președinte și CEO al Institutului Regal de Cercetare pentru Sănătatea Mintală din Ottawa, ambele circumstanțe sunt prezente. Acest doctor afirmă că „toți suntem născuți cu serotonină, care se unește cu receptorii creierului. Pot exista unele mutații genetice sau unele persoane se pot naște cu gene care produc un nivel ridicat de serotonină sau dimpotrivă, cu gene care produc un nivel scăzut de serotonină. Cei care se nasc cu un nivel scăzut de serotonină pot funcționa corect, dar doar câteva evenimente stresante sau traumatizante sunt suficient pentru ca aceste persoane să intre în depresie sau să se epuizeze din punct de vedere mental sau emoțional.”

 Astfel, este important să recunoaștem la timp semnalele de avertizare de epuizare mentală și fizică pentru a lua cele mai potrivite măsuri pentru a le contracara. Vă prezentăm în acest articol 7 dintre ele. Iată care sunt acestea:

Ce este un atac de panică?

Cum se combat atacurile de panică? Ați simțit vreodată că nu mai aveți suflare, că nu puteți respira, că vă simțiți amețiți, iar pieptul vă doare? Cel mai probabil, este vorba despre declanșarea unui atac de panică.

 Un atac de panică este un cumul de emoții care au fost reprimate și care în cele din urmă ies foarte puternic la lumină. Este ca și cum v-ați fi controlat de mult timp și ați ascuns toate aceste emoții, până când vine un moment în care tensiunea este insuportabilă. O persoană care se confruntă cu această acumulare de emoții simte anxietate, teamă și chiar frica de o amenințare care cu siguranță nu există. Atacurile de panică apar brusc și fără nici un avertisment, iar durata acestora poate fi de câteva minute sau puțin mai mult, iar în cazurile mai rare se extind până la oră.

 În acest articol vă voi prezenta ce este un atac de panică, care sunt simptomele sale și ce puteți face pentru a le atenua și preveni.

Ce este anxietatea?

Recomandări și remediii pentru combaterea anxietății Apariția anxietății este foarte frecventă și nu ar trebui să o ignorăm. A suferi de anxietate poate fi foarte dificil, deoarece această tulburare poate transforma orice activitate zilnică într-un efort supraomenesc. În acest articol vom analiza care sunt cele mai bune recomandări și remedii naturale pentru calmarea nervilor și combaterea anxietății.

 Anxietatea este o tulburare care poate fi devastatoare pentru viața de zi cu zi. Anxietatea este un răspuns normal al organismului la stimuli negativi, cum ar fi problemele sau pericolele. Cu toate acestea, anxietatea devine o tulburare atunci când această stare de alertă este prelungită chiar și atunci când problema a dispărut deja sau se manifestă într-un mod exagerat față de unii stimuli care nu sunt atât de îngrijorători.

 Ce sunt abilitățile psiho-sociale?

10 abilități pentru a reuși în viață

 În general, persoanele, ca ființe sociale, sunt mai mult sau mai puțin obligate să stabilească relații cu cei din jur, fie din mediul familial, educativ, profesional, etc. Totuși, nu întotdeauna este ușor să ne descurcăm într-un anumit context social, iar aceasta se petrece nu datorită lipsei capacităților necesare, ci datorită faptului că nu avem abilitățile necesare pentru a face aceasta. De exemplu, în ceea ce privește sănătatea, s-a demonstrat că dezvoltarea acestor abilități este o modalitate eficientă pentru a stabili unele comportamente sănătoase, atât la nivel individual, cât și la nivel colectiv.

Bolile psihosomatice – date generale

Ce sunt bolile psihosomatice? În același mod în care bolile fizice tind să influențeze în mod negativ starea de dispoziție, cauzându-ne în multe cazuri teamă, neliniște sau iritare, tot așa există și multe probleme și tulburări psihologice care tind să cauzeze la rândul lor simptome fizice. Acestea sunt cele care în lumea medicală se cunosc sub denumirea de boli psihosomatice.

 Se estimează că un procent de aproximativ 15% din populația Europei suferă de boli psihosomatice, astfel încât se poate afirma că acest tip de “boli” sunt în realitate foarte frecvente. De fapt, statisticele indică faptul că un sfert dintre pacienții care apelează la medicul de familie prezintă boli psihosomatice.

De ce emoțiile trebuie luate în considerare când vorbim despre stil de viață sănătos

Emoțiile - o cheie uitată a sănătății Se vorbește azi tot mai mult despre a avea un stil de viață sănătos constând, de obicei, într-un regim alimentar echilibrat, program de mese regulate, exerciții fizice, somn suficient, odihnitor, cercuri de prieteni, un job împlinito care lasă loc de timp liber, recreere și practica hobby-urilor etc.

 Prea puțini, însă, își amintesc să adauge în această ”rețetă” a stilului sănătos de viață și emoțiile. Este ca și cum am uita că tot ce facem, facem pentru a ne simți bine, fericiți, împliniți și a evita să simțim durerea, tristețea, furia, frica etc. Iar emoțiile nu sunt deloc de neglijat – pentru că ele contribuie mult la starea noastră de sănătate.