Sănătate cu Dr. Cătălin Luca

Pentru o viață sănătoasă și fericită

Sfatul medicului

Inregistrare

Filtre apa

Filtru apa

Storcator fructe si legume

Storcator de suc

midoris

natura vie, magzin naturist.jpg

Vitamina c alcalina forte

Ce sunt varicele?

Varicele sunt dilatații ale venelor, iar apariția lor determină ca zonele afectate (mai ales la nivelul picioarelor) să sufere de oboseală, durere, rigiditate și senzația aproape permanentă de greutate.

Cu toate că sunt incomode, de regulă varicele nu determină riscuri grave pentru sănătate. Din fericire, există diverse moduri de a le elimina în mod natural.

De ce apar varicele?

În general, venele se inflamează din cauză că ceva obstrucționează fluxului sanguin, însă pot exista și alte cauze ale acestei afecțiuni. De exemplu, o dietă alimentară săracă în fibre și în grăsimi sănătoase, lipsa activității fizice sau obezitatea pot provoca apariția varicelor. De asemenea, femeile însărcinate sau cele care suferă de dezechilibre hormonale sunt mai predispuse la varice.

Alți factori de risc pentru apariția varicelor pot fi problemele genetice de la nivelul venelor sau al valvelor venale, problemele hepatice, deficiențele nutriționale sau faptul de a petrece prea mult timp așezat sau în aceeași poziție.

Arterele transportă sângele de la inimă în diverse părți ale corpului, în timp ce venele transportă sângele înapoi către inimă. Spre deosebire de artere, venele nu depind de pomparea sângelui de către inimă, ci depind de contracția și de relaxarea mușchilor din jurul acestora. Venele au valve care ajută ca sângele să curgă într-o singură direcție.

Atunci când aceste valve nu funcționează bine din cauza factorilor menționați anterior, pereții venelor slăbesc sau circulația sângelui are probleme, se acumulează sânge în vene, ceea ce le slăbește și mai mult și le inflamează. Varicele apar în mod normal la nivelul picioarelor, ceea ce determină apariția senzației de rigiditate și greutate.

Suplimente naturale recomandate pentru combaterea varicelor:

- Extractul și sucul de coacăze negre stimulează circulația sanguină și întăresc pereții capilari.

- Castanele comestibile întăresc pereții venelor și combat inflamațiile.

- Ghimpele-pădureț are un efect vasoconstrictor și antiinflamatoriu și este folosit din cele mai vechi timpuri pentru tratarea varicelor.

- Extractul din semințe de struguri conține compuși care stimulează circulația sanguină și întăresc pereții venelor.

- Vitamina E diluează ușor sângele, stimulează fluxul sanguin și ameliorează inflamația de la nivelul venelor.

- Gingko Biloba. Această plantă medicinală este folosită în mod frecvent pentru tratarea problemelor circulatorii, datorită faptului că ajută la reducerea inflamațiilor.

- Vitamina C îmbunătățește sănătatea pereților venelor, fluidizează și stimulează fluxul sanguin.

- Bromelina ameliorează inflamația venelor și previne formarea cheagurilor de sânge. Bromelina este o enzimă importantă care se găsește în principal în ananas.

- Flavonoizii s-au dovedit a fi foarte eficienți pentru îmbunătățirea sănătății venelor și a întregului sistem vascular.

Recomandări pentru o dietă anti-varice

Pentru a preveni și pentru a combate varicele se recomandă o dietă bogată în fibre care se găsesc din abundență în fructele și legumele proaspete, în cerealele integrale, leguminoase, precum și semințe și fructele uscate. De asemenea condimentele precum turmericul, ghimbirul, scorțișoara, usturoiul și ceapa stimulează circulația sanguină și combat inflamația din corp, prevenind astfel apariția varicelor.

1. Comentarii (0)

2. Adaugă-l pe al tău

Comentarii (0)

Rated 0 out of 5 based on 0 voters
There are no comments posted here yet

Lasă comentariile tale

1. Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Rate this post:
Ataşamente (0 / 3)
Share Your Location

Adaugă comentariu

Codul de securitate
Actualizează

Cauta in site

Sunt si pe Facebook

Consultație online

Anunțuri pe Site

Vă rog nu mai postați reclama dvs în comentarii la articole. Am creat special în forum, secțiunea mica publicitate cu vânzări, cumpărări și reclamă site-uri și magazine. Anunțurile sau reclama dvs este complet gratuită. Aici găsiți forumul.