Sănătate cu Dr. Cătălin Luca

Pentru o viață sănătoasă și fericită

Sfatul medicului

Inregistrare

Filtre apa

Filtru apa

Storcator fructe si legume

Storcator de suc

Ultimele comentarii

  • Tratamente naturiste împotriva hemoroizilor

    Dr. Cătălin Luca 13.12.2017 12:58
    RE: Hemoroizi externi
    Pentru reteta adecvata de tratament naturist, va rugam completati datele: nume, varsta , inaltime ...

    Read more...

     
  • Tratamente naturiste împotriva hemoroizilor

    Dr. Cătălin Luca 13.12.2017 12:55
    RE: hemoroizi externi
    Pentru reteta de tratament naturist, trebuie sa dati datele complete: nume, varsta , inaltime, greutate ...

    Read more...

     
  • Tratamente naturiste împotriva hemoroizilor

    Dr. Cătălin Luca 13.12.2017 12:54
    RE: Sfat si tratament
    Va rog datele complete asa cum am cerut in chestionarul din dreapta sus

    Read more...

midoris

natura vie, magzin naturist.jpg

Vitamina c alcalina forte

Care este cauza reală a răcelii și a gripei?

Cum putem evita gripa? Răcelile și gripa sunt una dintre cauzele principale ale vizitelor la doctor; de exemplu, în ceea ce privește locuitorii din Statele Unite se înregistrează între 2 și 4 episoade de răceală sau gripă pe an, în cazul adulților de vârstă medie.

 Conform unui studiu realizat de către CBS News, atunci când începem să avem simptome precum frisoane, febră, tuse, congestie nazală, dureri de cap și dureri musculare și alte simptome similare gripei, probabilitatea ca acestea chiar să fie cauzate de gripă este de maxim 17% și de minim 3 %! Conform rezultatelor acestui studiu, se pare că în proporție de 83 și 97 % aceste simptome sunt cauzate de alte virusuri și bacterii.

 Odată cu sosirea sezonului rece și cu scăderea temperaturilor, petrecem mai mult timp în interiorul spațiilor închise, iar acest lucru înseamnă că nivelele de vitamina D din organism încep să scadă și devenim predispuși la contagierea cu diverse virusuri.

 Aceasta nu înseamnă că acești agenți patogeni apar brusc doar în unele perioade ale anului, ci aceștia există tot timpul. Se schimbă doar capacitatea organismului de a răspunde la aceștia, odată cu instalarea sezonului rece.

 Dacă dorim să evităm efectele neplăcute ale răcelii și a gripei este important să înțelegem în mod corect care sunt cauzele afecțiunilor virale ale sistemului respirator superior.

 Multe persoane consideră că bacteriile cauzează apariția răcelilor și a gripei, cu toate că acest aspect nu este adevărat. Răcelile și gripa sunt cauzate de virusuri, iar folosirea antibioticelor pentru a trata o infecție virală poate fi o măsură inadecvată și uneori complet ineficientă.

 Virusurile sunt de mii de ori mai mici decât bacteriile și au structuri complet diferite, ceea ce determină ca antibioticele să fie ineficiente în majoritatea cazurilor. (Ocazional, sunt necesare antibiotice dacă există în paralel și o infecție bacteriană secundară în zona sinusurilor sau bronșită/pneumonie, însă acestea sunt excepții).

 Tocmai de aceea este important să recunoaștem faptul că, cu toate că un virus poate determina apariția simptomelor de răceală sau gripă, acesta nu este totuși cauza reală a bolii. Atunci, întrebarea care se impune este următoarea: care este cauza reală a răcelilor și a gripei?

 Un răspuns simplu și care este rezultatul unor cercetări medicale recent realizate este acela că răcelile și gripa sunt cauzate de slăbirea sistemului imunitar și chiar mai mult decât atât, de o deficiență subdiacentă de vitamina D! Nivelele optime de vitamina D din corp înseamnă și un răspuns imunitar corespunzător, ceea ce implică o susceptibilitate redusă de a contracta răceli, gripă precum și alte infecții respiratorii.

 De asemenea, un sistem imunitar slăbit este asociat și cu nivele scăzute de coenzima Q10. Persoanele care au această deficiență sunt mai susceptibile să contacteze gripă și răceală, iar adeseori suferă de infecții cronice ale gingiilor. Dacă nu are suficientă energie, corpul nu poate produce în cantitățile adecvate anticorpii cu rol protector precum celulele T și cele macrofage care nu-și vor putea realiza funcțiile specifice printre care se numără și combaterea corectă a germenilor, bacteriilor și virusurilor.

 Cu toate că există multe moduri prin care sistemului imunitar poate slăbi, factorii cei mai comuni care reduc capacitatea de funcționare a acestuia sunt următorii:

 - O deficiență de vitamina D și de coenzima Q10, așa cum s-a menționat anterior;

 - Consumul excesiv de zahăr alb și de cereale rafinate;

 - Ore de odihnă insuficiente;

 - Sedentarismul și lipsa realizării unor exerciții fizice regulate;

 - O gestionare inadecvată a factorilor de stres psiho-emoțional;

 - Combinarea oricăror dintre acești factori.

Vitamina D, esențială pentru combaterea gripei

 Vitamina D este o substanță antimicrobiană incredibil de eficientă și care produce între 200 și 300 de peptide antimicrobiene în corp cu scopul de a elimina bacteriile, virusurile și ciupercile.

 De exemplu, în Statele Unite, nivelul mediu de vitamina D din organism la finalul iernii este de doar 15-18 ng/ml, ceea ce se consideră a fi o stare de deficiență gravă. Se estimează că mai mult de 95% dintre adulții cu vârste medii din Statele Unite ar putea avea o deficiență de vitamina D, precum și aproximativ 85% dintre toate categoriile de vârstă.

 În anul 2009, un grup de cercetători de la Spitalul Pediatric din Boston a analizat mostrele de sânge a 5 000 copii mai mici de 12 ani și a descoperit astfel că unul din cinci copii din Statele Unite aveau nivele scăzute de vitamina D în sânge, mai mici de 50 nanomoli per litru, care este nivelul recomandat de către Academia Americană de Pediatrie.

 S-a descoperit de asemenea că doi din trei copii aveau un nivel mai mic de 75 nmol/L de vitamina D – ceea ce reprezintă tot o cantitate insuficientă, conform majorității cercetărilor medicale care au fost publicate până în prezent.

 Cea mai bună sursă naturală de vitamina D este expunerea directă la lumina solară. Însă pentru mulți dintre noi, acest lucru nu este practic pe timpul iernii. Dacă expunerea la lumina naturală nu este o opțiune, cea mai bună alternativă este administrarea unui supliment oral de vitamina D.

 Cercetătorii au descoperit faptul că o cantitate zilnică de 2000 IU de vitamina D pot combate apariția gripei și a răcelilor de sezon. Acest lucru este destul de surprinzător, deoarece această cantitate reprezintă jumătate din doza de care au nevoie majoritatea adulților pentru a avea un nivel ideal de vitamina D în organism.

 Pentru prevenirea gripei, copii și adulții au nevoie de 35 IU de vitamina D la un kilogram de greutate corporală. De exemplu, o persoană care cântărește 57 kilograme are nevoie zilnic de 2000 de vitamina D. Unica modalitate de a afla care este nivelul de vitamina D din corp și de asemenea dacă acesta este terapeutic și nu toxic, este realizarea unor analize de sânge specifice.

Opțiuni pentru un stil de viață sănătos: alegeți înțelept

 Pentru a optimiza funcția sistemului imunitar este recomandat să se recurgă la anumite plante medicinale și alimente care au puternice proprietăți anti-bacteriene și anti-virale.

 Dacă simțiți că aveți sistemul imunitar slăbit și ați observat că sunteți predispus la răceli și gripă, este recomandat să evitați pe cât de mult posibil consumul zahărului rafinat, a tutunului, alcoolului, a cerealelor rafinate, îndulcitorilor artificiali și a alimentelor procesate. Zahărul alb este în mod particular dăunător pentru sistemul imunitar, deoarece îl slăbește și îl face mai vulnerabil față de apariția diverselor infecții.

 Este necesar să se trateze cu atenție problemele de nutriție, somn, exerciții fizice și stres încă din primul moment în care apare vreun semnal al bolii. Acționând astfel, strategiile naturale pentru întărirea sistemului imunitar sunt mult mai eficiente.

 Atunci când ne îmbolnăvim de răceală sau gripă, este important să știm că este vorba despre o combinație factori care au slăbit sistemul imunitar. Când se declanșează primele simptome ale unei gripe, este indicat să tratăm imediat TOȚI factorii care au contribuit la apariția acesteia.

 În primul rând este important să curățăm sistemul digestiv de bacteriile nocive pentru ca sistemul imunitar să poată funcționa în mod adecvat și să combată eficient orice virus care poate afecta organismul. De exemplu, poate fi o ocazie bună să ne modificăm alimentația în favoarea produselor care susțin un răspuns imunitar adecvat. Câteva alegeri bune sunt următoarele:

 - Produsele stupului: mierea, păstura, propolisul, lăptișorul de matcă și polenul crud de albine. Mierea crudă de albine este considerată de către fitoterapeuți drept cel mai bun antibiotic natural, având multe efecte curative. Mierea naturală este o opțiune excelentă pentru sănătate, având puternice proprietăți antibacteriene, antimicrobiene, antivirale, antioxidante, antiseptice, antiinflamatorii și antifungice.

 - Alimentele fermentate precum kefirul, brânza tofu, miso, murăturile, oțetul de mere, varza murată, etc. Aceste alimente sunt bogate în probiotice care sunt bacterii benefice care stimulează funcțiile digestive, întăresc sistemul imunitar și previn apariția bolilor. Probioticele sunt de asemenea de ajutor pentru recuperarea semnificativ mai rapidă a organismului în cazul infecțiilor respiratorii.

 - Ciupercile medicinale, în special ciupercile Reishi, Shiitake și Maitake, care conțin betaglucani, substanțe care au anumite proprietăți medicinale ce întăresc sistemul imunitar. În ceea ce privește afecțiunile bacteriene și virale, aceste ciuperci medicinale sunt de mare ajutor deoarece stimulează producerea limfocitelor T, a interferonului și a macrofagelor, fiind recomandate pentru prevenirea și combaterea răcelilor, gripei și a herpesului. Numeroase cercetări și studii medicale au confirmat faptul că substanțele fitochimice complexe care se găsesc în ciuperca Reishi sunt responsabile de capacitatea de a regla și de a întări un sistem imunitar slăbit. Combinația specială de antioxidanți care se găsesc în ciuperca Shiitake, ajută la întărirea sistemului imunitar și face din această ciupercă medicinală un aliat natural care oferă o protecție deosebit de eficientă contra unei varietăți de probleme relaționate cu stresul oxidativ și funcția imunitară.

 - Usturoiul: dintre toate antibioticele naturale, usturoiul este unul dintre cele mai cunoscute și mai folosite. Usturoiul distruge atât germenii patogeni și bacteriile, dar și ciupercile și virusurile, fără a afecta însă flora intestinală benefică.

 - Condimentele cu mare putere antioxidantă și care ajută la întărirea sistemului imunitar precum turmericul, oregano, scorțișoara, cuișoarele, ghimbirul.

 - Oțetul de mere este un remediu natural care conține oligoelemente și multe minerale vitale pentru organism precum potasiu, calciu, magneziu, fosfor, clor, sodiu, sulf, cupru, fier, siliciu și clor. În mod particular, oțetul de mere ajută la reducerea infecțiilor nazale și a durerilor în gât.

 - De asemenea se recomandă consumul alimentelor bogate în zinc, deoarece conform studiilor medicale, copiii și adulții care au deficiență de zinc sunt predispuși la boli precum gripa și sunt bolnavi mai mult timp. Cele mai bune surse naturale de zinc sunt semințele și uleiul de dovleac presat la rece, dar se pot administra și suplimente alimentare cu zinc.

 Asigurați-vă că beți suficientă apă pură, deoarece aceasta este esențială pentru o funcționare optimă a tuturor sistemelor din corp. De asemenea, acordați o atenție corespunzătoare odihnei și încercați să dormiți cel puțin 7-8 ore pe noapte. Lipsa de somn determină în cele mai multe cazuri slăbirea sistemului imunitar și un risc crescut de contractare a diverse virusuri.

 Totodată, nu subestimați importanța realizării unor exerciții fizice regulate pentru a crește rezistența față de boli. În prezent există numeroase dovezi medicale care indică faptul că exercițiile fizice regulate și moderate pot reduce riscul declanșării bolilor respiratorii datorită stimulării adecvate a sistemului imunitar. Nu se recomandă însă realizarea unor exerciții fizice în exces, deoarece acestea pot avea un efect contrar și pot stresa corpul, ceea ce determină suprimarea sistemului imunitar.

 Un alt aspect important este gestionarea atentă și adecvată a stresului emoțional, deoarece și acesta poate fi un factor de risc pentru apariția infecțiilor și a bolilor. Descoperirea unor modalități adecvate de eliminare a stresului zilnic și de control al reacțiilor emoționale la anumite circumstanțe mai dificile, poate contribui la creșterea rezistenței sistemului imunitar.

Suplimente și remedii naturiste pentru contracararea agenților patogeni

 Suplimentele alimentare pot fi foarte benefice, fie că sunt administrate preventiv, fie ca tratament în cazul declanșării gripei și a răcelilor. Câteva dintre cele mai utile alternative naturale pentru combaterea gripei și a răcelilor sunt următoarele:

 - Vitamina C: Așa cum se știe, vitamina C este un antioxidant foarte puternic; se recomandă utilizarea unui extract puternic de vitamina C care se poate lua încă de la primele simptome de răceală sau gripă. De asemenea, vitamina C se găsește din abundență și în unele alimente sau plante medicinale precum cătina, planta camu-camu, acerola, fructele citrice, ardeii roșii, varza creață și pătrunjelul verde.

 - Uleiul esențial de oregano: Carvacrolul este substanța antimicrobiană cea mai activă din uleiul de oregano. Cu cât este mai mare concentrația de carvacrol din uleiul esențial de oregano, cu atât acest remediu natural este mai eficient. Datorită proprietăților sale antibacteriene, antivirale și antifungice, uleiul esențial de oregano combate eficient gripa și răceală. În cazul în care vă confruntați cu infecții la nivelul sinusurilor puteți recurge la inhalații cu apă în care ați adăugat câteva picături de ulei esențial de oregano, o dată pe zi.

 - Extractul din semințe de grapefruit: acest extract este folosit cu succes pe scară largă datorită acțiunii sale antibiotice naturale. Numeroase studii medicale au demonstrat că extractul din semințe de grapefruit are efecte puternice asupra virusurilor, bacteriilor și ciupercilor. Acest extract natural nu este toxic, este hipoalergenic și poate fi administrat pe perioade mai lungi (chiar de câteva luni) fără a avea efecte secundare. De asemenea, extractul de grapefruit este bacteriostatic (împiedică înmulțirea microorganismelor) și bactericid, în funcție de concentrația folosită.

 - Propolisul: are puternice efecte antimicrobiene și este o sursă bogată de acid cafeic și de apigenină, doi compuși foarte importanți care ajută la întărirea sistemului imunitar și care pot combate inclusiv cancerul.

 - Echinaceea: este un alt antibiotic natural și un puternic stimulent imunitar, fiind recomandată pentru vindecarea gripei și a răcelilor, a afecțiunilor gâtului, a bronșitei și a bolii pulmonare obstructive cronice. Această plantă medicinală este indicată pentru prevenirea sau vindecarea bolilor infecțioase atunci când sistemul imunitar este slăbit. De asemenea, echinaceea are puternice proprietăți antibacteriene, antifungice și antivirale.

 - Infuziile din plante medicinale: se recomandă plantele medicinale care au efecte antiinflamatorii și antigripale precum: menta, busuiocul, socul, nalba, limba-mielului, roinița, teiul, coada șoricelului, lemnul-dulce, podbalul, lumânărica, cimbrul, pătlagina, mușețelul. Acestea pot fi consumate atât sub formă de infuzii calde, cât și sub formă de macerate la rece.

 - Extractul din frunze de măslin: Extractul din frunze de măslin este recunoscut datorită capacității sale de a reduce febra, inclusiv în cazul unor boli grave. Cercetătorii olandezi au descoperit faptul că acidul elenolic, un component extras din frunzele de măslin, acționează ca un antibiotic natural de spectru larg, care inhibă în mod puternic și sigur nu doar creșterea bacteriilor, ci și a virusurilor și ciupercilor.

 - Eficiența argintului coloidal contra bacteriilor, ciupercilor și a diverselor virusuri a fost demonstrată în repetate rânduri prin diferite studii de laborator. În cadrul medicinii alternative, argintul coloidal este folosit în mod frecvent ca antibiotic natural. Particulele microscopice de argint aflate în suspensie de apă sunt capabile să distrugă chiar și microbii cei mai rezistenți la antibiotice. Argintul coloidal poate fi utilizat atât pe cale internă, cât și pe cale externă. Pentru a se îmbunătăți absorbția argintului coloidal se recomandă să se mențină acest remediu câteva minute în gură înainte de a-l înghiți și este recomandat să se administreze pe stomacul gol.

 Traducerea și adaptarea unui articol redactat de Dr. Mercola

Add comment


Security code
Refresh

Cauta in site

Sunt si pe Facebook

Consultație online

Anunțuri pe Site

Vă rog nu mai postați reclama dvs în comentarii la articole. Am creat special în forum, secțiunea mica publicitate cu vânzări, cumpărări și reclamă site-uri și magazine. Anunțurile sau reclama dvs este complet gratuită. Aici găsiți forumul.