Sănătate cu Dr. Cătălin Luca

Pentru o viață sănătoasă și fericită

Sfatul medicului

Inregistrare

Filtre apa

Filtru apa

Storcator fructe si legume

Storcator de suc

Ultimele comentarii

midoris

natura vie, magzin naturist.jpg

Vitamina c alcalina forte

Ce este digestia lentă?

 Unele persoane suferă de digestie lentă, iar aceasta poate avea consecințe neplăcute care pot deriva în alte afecțiuni și boli. Digestia lentă este o problemă care afectează în prezent tot mai multe persoane, datorită, în primul rând, unei alimentații greșite.

 Alimentele, atunci când sunt introduse în organism, sunt absorbite, iar nutrienții sunt trimiși către organe prin intermediul sângelui. Când sistemul digestiv nu funcționează corect, această funcție este perturbată și putem spune că ne confruntăm cu un sistem digestiv lent sau chiar inactiv.

 Din fericire, există numeroase remedii naturale indicate pentru ameliorarea digestiei lente. Să vedem în acest articol câteva sfaturi utile pentru ameliorarea digestiei lente.

Care sunt cauzele digestiei lente?

 Cauzele digestiei lente sunt variabile și depind de fiecare persoană și de fiecare organism, de circumstanțe și de alte boli asociate.

 Una dintre cauzele digestiei lente este constipația deoarece în acest caz, alimentele se acumulează în stomac, iar intestinul nu reușește să elimine corect deșeurile. În mod contrar, diareea este o altă afecțiune relaționată cu sistemul digestiv care poate determina ca digestia să fie mai lentă.

 O alimentație greșită, formată exclusiv din alimente bogate în grăsimi, sare, zahăr rafinat și proteine poate provoca o digestie lentă. În funcție de fiecare persoană în parte, aceste alimente pot să fie mai dificil de digerat.

 O altă cauză a digestiei lente poate să fie de exemplu perioada de sarcină în cazul unei femei, mai ales în primul și în al doilea trimestru de sarcină.

 Tocmai de aceea este mai bine să se evite mâncărurile grele, să se bea suficientă apă, să se realizeze exerciții fizice în mod regulat și/sau să se consulte un medic dacă această afecțiune se extinde în timp.

 De asemenea, în cazul persoanelor în vârstă digestia poate să fie mult mai lentă și mai îngreunată, deoarece ritmul acțiunilor zilnice este cu mult diminuat.

 Totodată, anumite medicamente pot cauza o digestie lentă. În acest caz, poate fi vorba despre antibiotice și analgezice, dacă acestea sunt administrate în mod frecvent.

Simptomele digestiei lente

 La fel ca și cauzele acestei afecțiuni, simptomele digestiei lente sunt variate și depind de fiecare persoană în parte. În mod normal, atunci când ne confruntăm cu o digestie lentă și greoaie apar dureri de stomac, stări de vomă și de greață.

 De asemenea apare o stare de oboseală și distensia abdominală, precum și constipație și arsuri stomacale, printre altele.

Cum se poate preveni digestia lentă?

 Anumite obiceiuri ale stilului de viață pot ajuta la prevenirea acestui tip de digestie. Se recomandă mai ales evitarea mâncărurilor grase și grele, în special dacă știm că acestea ne îngreunează digestia.

 Totodată, este important să se evite băuturile carbogazoase și băuturile carbogazoase cu un conținut ridicat de zahăr, precum și cele care conțin cafeină și băuturile alcoolice. Se recomandă creșterea consumului de alimente bogate în fibre care îmbunătățesc procesul digestiei. Este esențial să se consume zilnic suficientă apă pentru stimularea tranzitului intestinal.

 Un alt aspect important pentru prevenirea unei digestii lente este acela de a mânca întotdeauna la aceleași ore, de preferat câte cinci mese zilnic în porții reduse, să se mestece încet alimentele și să se adopte o dietă variată, cât mai bogată în fructe și legume proaspete. De asemenea, exercițiile fizice realizate în mod regulat (ideal zilnic) ajută foarte mult la ameliorarea simptomelor unei digestii lente.

Remedii naturale pentru o digestie lentă

 Unii medici recomandă administrarea de suplimente cu probiotice și prebiotice care îmbunătățesc flora intestinală, însă probioticele se găsesc și în alimentele bogate în fibre dietetice, în iaurturi, precum și în anumite legume cu frunze verzi.

 De asemenea sunt foarte bune și infuziile din plante medicinale, în special cele de anason, mușețel, mentă, fenicul, busuioc, lemn-dulce, ghimbir, dar și semințele de in și de chia care ajută la reducerea inflamației stomacale și a gazelor.

Add comment


Security code
Refresh