Sănătate cu Dr. Cătălin Luca

Pentru o viață sănătoasă și fericită

Sfatul medicului

Inregistrare

Filtre apa

Filtru apa

Storcator fructe si legume

Storcator de suc

midoris

natura vie, magzin naturist.jpg

Vitamina c alcalina forte

Beneficiile consumului apei de cocos

Apa de cocos: beneficii pentru sănătate Apa de nucă de cocos are o structură practic identică cu plasma sanguină care este prezentă în sângele tuturor ființelor umane. De aceea, apa de cocos a fost folosită extensiv în războaiele anterioare din întreaga lume ca înlocuitor al plasmei sanguine, deoarece a fost vitală pentru supraviețuirea unui număr mare de victime ale războiului. Numeroși răniți au primit apă de cocos în timpul unor bătălii teribile și prelungite. În prezent, apa de cocos este folosită în aproape toate țările lumii, fiind foarte populară și se găsește cu ușurință în multe magazine din întreaga lume.

 Să vedem în continuare care sunt principalele beneficii ale consumului de apă de cocos:

Remedii fitoterapeutice pentru întărirea sistemului imunitar

5 remedii pentru întărirea sistemului imunitar  Știm deja că sistemul imunitar este prima linie de apărare a corpului împotriva oricărui atac, respingând bacteriile, virusurile și alergenii și combătând infecțiile. Atunci când sistemul imunitar este sănătos, limfocitele, celulele albe din sânge care sunt fabricate în măduva osoasă, sunt responsabile de producerea unor anticorpi care ne protejează împotriva acestor invadatori. Așa cum se știe, un sistem imunitar slăbit ne face mai predispuși la apariția răcelilor și a bolilor infecțioase.

 Vă prezint în acest articol 5 remedii naturiste foarte utile care vă vor ajuta să vă întăriți sistemul imunitar.

Recomandări pentru persoanele vegetariene

Sugestii alimentare pentru vegetarieni Dietele vegetariene de orice tip trebuie să includă o cât mai amplă varietate de alimente proaspete disponibile, mai ales dintre cele de sezon. Astfel, se recomandă includerea în dietă a fructelor, legumelor, leguminoaselor, cerealelor integrale, semințelor și fructelor uscate dar și a produselor lactate și ouălor în cazul persoanelor ovo-lacto-vegetariene. Este recomandat să se facă combinații din același grup de alimente pentru a se obține o mai mare valoare biologică și o completare proteică, atingându-se astfel o echivalență nutrițională a unei alimentații fără restricții.

 Iată care sunt recomandările alimentare pentru persoanele vegetariene:

1.Profitați de lumina soarelui de-a lungul zilei

6 sfaturi pentru o viață sănătoasă și echilibrată Lumina soarelui stimulează producția de serotonină, care joacă un rol important în starea noastră de bine. Prin aceasta ne referim să faceți cât mai multe activități în aer liber, în special profitând de razele soarelui. Dacă puteți face sport sau exerciții, chiar și mersul pe jos, în lumina soarelui, va fi foarte benefic pentru sănătatea dumneavoastră.

2. Pregătiți-vă să dormiți bine

 Seara, când începe să se întunece, creierul produce un anumit hormon, melatonina, care ne pregătește să dormim. Unele dintre obiceiurile nostre în timpul zilei și în timpul serii ne afectează nivelele de melatonină, care joacă un rol important în calitatea somnului. Pentru aceasta, încercați să găsiți o bună predispoziție de a dormi, să scădeți intensitatea activității zilnice, să aerisiți bine camera și să dormiți într-o cameră suficient de întunecată pentru a oferi creierului posibilitatea să se deconecteze.

Trei sfaturi pentru a mânca mai sănătos la serviciu

Cum să mâncăm sănătos la serviciu? În majoritatea cazurilor, dacă suntem ocupați în timpul orelor de lucru este nevoie să restrângem pauza de masă și chiar să mâncăm pe fugă pentru a ne relua cât mai repede activitatea. Însă cu siguranță, acest sistem de “prânz expres”, mai ales dacă devine un obicei, poate avea efecte negative asupra sănătății, mai ales în ceea ce privește sistemul digestiv.

 Cu atât mai mult, dacă abuzăm de această practică, pe termen lung putem ajunge să suferim de diverse tulburări sau afecțiuni de sănătate precum constipație, diaree, colesterol ridicat și inclusiv diabet.

 Următoarele recomandări sunt ușor de pus în practică și nu presupun neapărat o schimbare radicală a rutinei cu care sunteți obișnuiți. Să vedem în continuare care sunt acestea:

5 combinații de alimente super nutritive

5 combinații de alimente super nutritive A combina unele alimente pentru a îmbunătăți absorbția substanțelor active din acestea poate fi cu mult mai benefic decât a consuma cantități ridicate din unele suplimente alimentare.

 Încercați aceste combinații alimentare de cel puțin de două ori pe săptămână, iar în scurt timp veți putea observa efectele lor pozitive asupra sănătății:

1. Vitamina C și fierul

 A consuma vitamina C împreună cu alimente bogate în fier multiplică absorbția acestui mineral în organism și ajută la prevenirea anemiei.

 De exemplu, ardeii roșii conțin aproximativ 80 mg de vitamina C la 100 grame, iar lintea este la rândul său, unul dintre cele mai bogate alimente în fier.

Ce este digestia lentă?

 Unele persoane suferă de digestie lentă, iar aceasta poate avea consecințe neplăcute care pot deriva în alte afecțiuni și boli. Digestia lentă este o problemă care afectează în prezent tot mai multe persoane, datorită, în primul rând, unei alimentații greșite.

 Alimentele, atunci când sunt introduse în organism, sunt absorbite, iar nutrienții sunt trimiși către organe prin intermediul sângelui. Când sistemul digestiv nu funcționează corect, această funcție este perturbată și putem spune că ne confruntăm cu un sistem digestiv lent sau chiar inactiv.

 Din fericire, există numeroase remedii naturale indicate pentru ameliorarea digestiei lente. Să vedem în acest articol câteva sfaturi utile pentru ameliorarea digestiei lente.