Catalin Luca

Mierea, remediu natural contra insomniei

Motive pentru care mierea te va ajuta să dormi mai bine

Mierea, remediu natural contra insomniei  Cu toții trecem uneori prin perioade în care oboseala sau epuizarea fizică ne împiedică să avem un somn profund și regenerant. În aceste cazuri, un gest foarte simplu precum a lua o lingură de miere înainte de culcare poate face minuni. Mierea crește nivelele de insulină din sânge, stimulând astfel creierul să producă triptofan, care ulterior se transformă în serotonină și favorizează un somn regenerant.

 Totuși, în cazul în care suferim de insomnie cronică, cel mai indicat este să se consulte un medic de specialitate care să ne indice remediile cele mai potrivite în acest caz.

 Însă, dacă problemele de somn nu sunt grave, ci doar episodice și sunt cauzate de stres și anxietate ocazională, poți să recurgi cu încredere la acest remediu natural, mierea.

 Datorită puterii sale regenerante, mierea de albine este unul dintre ingredientele naturale cele mai apreciate.

Citește mai mult:Mierea, remediu natural contra insomniei

8 strategii pentru a preveni un atac cerebral

8 strategii pentru a preveni un atac cerebral

8 strategii pentru a preveni un atac cerebral Se pare că accidentul cerebral vascular este una din principalele cauze de deces din întreaga lume. Este important să luăm în considerare faptul că atacul cerebral este una dintre patologiile care afectează mai mult femeile.

 Există două tipuri de accident cerebral vascular: cel ischemic sau infarctul cerebral și hemoragia cerebrală, aceasta fiind mai gravă și cu o rată de deces mai mare.

 Pentru a evita pe cât posibil apariția unui atac cerebral este foarte important să avem grijă ca alimentația noastră să fie sănătoasă și să practicăm exerciții fizice în mod frecvent pentru a favoriza circulația sanguină.

Care sunt semnalele de alarmă pentru un atac cerebral?

 Știm deja că menținerea unor obiceiuri sănătoase de viață este esențială pentru prevenirea atacului cerebral. Se pare totuși că există un anumit procentaj de risc de a suferi un accident cerebral inclusiv atunci când avem o stare de sănătate bună și o  viață activă.

Citește mai mult:8 strategii pentru a preveni un atac cerebral

Tratamente naturale contra tusei nocturne

Ce trebuie să știm despre tusea nocturnă?

Tratamente naturale contra tusei nocturne Dacă ne confruntăm cu neplăcerile tusei nocturne, este foarte important să bem multe lichide, preferabil calde sau călduțe, pentru a menține hidratarea și care totodată ajută la eliminarea excesului de mucozități. Sucurile de fructe preparate în casă ne vor hidrata și ne vor aduce și un plus de vitamine.

 Noaptea este momentul critic pentru tuse deoarece congestia pulmonară se înrăutățește, iar simptomele se acutizează. Motivul principal pentru care tusea nocturnă este mai accentuată decât tusea diurnă este poziția în care ne aflăm. Dacă suntem întinși căile respiratorii se blochează.

Citește mai mult:Tratamente naturale contra tusei nocturne

Gastroenterita pe perioada verii

Ce este gastroenterita și cum se manifestă?

Gastroenterita pe perioada verii Gastroenterita este o boală infecțioasă care apare foarte des în timpul lunilor călduroase ale anului.

 Gastroenterita este o afecțiune caracterizată prin inflamația tractului gastrointestinal care implică atât stomacul, cât și intestinul subțire și care se manifestă prin diaree, vărsături, dureri și crampe abdominale. Gastroenterita este cunoscută și sub denumirea de enterogastrită, infecție gastrică și gastroenteropatie. Deși nu este înrudită cu gripa, boala este numită gripa stomacului sau gripă gastrică.

 În general, gastroenterita tinde să dureze între 3 și 6 zile, iar simptomele se manifestă între 4 și 48 ore după contagiere. Cu toate că este vorba de o afecțiune în general ușoară, gastroenterita poate deveni gravă în cazul copiilor, persoanelor în vârstă sau celor care au un sistem imunitar slăbit, iar în aceste situații trebuie să existe supraveghere medicală adecvată pentru a se evita posibile complicații.

Citește mai mult:Gastroenterita pe perioada verii

Migrenele din timpul verii: cauze și sfaturi

De ce migrenele din timpul verii sunt mai frecvente și cum pot fi prevenite?

Migrenele din timpul verii: cauze și sfaturi Migrenele, la fel ca durerea propriu-zisă de cap, sunt mai frecvente în timpul verii, însă care sunt cauzele acestora și ce sfaturi putem urma pentru a le preveni cu ușurință?

 Probabil că persoanele care suferă de migrene sau care au vreo persoană apropiată sau prieten afectat de această boală neurologică au observat că migrenele devin mai frecvente în timpul verii. Însă înainte de a descoperi mai mult despre cauzele migrenelor, sau din ce motive tind să fie mai dese în timpul lunilor călduroase, este foarte interesant să cunoaștem ce sunt și în ce constau acestea.

Citește mai mult:Migrenele din timpul verii: cauze și sfaturi

Somnul este esențial pentru sănătatea creierului

Somnul influențează direct starea de sănătate și bună-dispoziție

Somnul este esențial pentru sănătatea creierului Mult timp, cercetătorii au încercat să descifreze scopul exact al somnului, iar nenumărate studii realizate în acest sens au ajuns la concluzia că somnul este în mod profund interconectat cu starea de sănătate, într-o mulțime de moduri. De exemplu, o cercetare anterioară a descoperit că privarea de somn are același efect în sistemul imunitar precum stresul fizic sau bolile.

 În câteva cuvinte, chiar dacă procedați corect în alte privințe, dar nu dormiți bine, starea de sănătate și de bună-dispoziție vor avea de suferit. Ar exista inclusiv posibilitatea de moarte prematură, în cazul în care lipsa de somn și de odihnă este pe termen lung.

Citește mai mult:Somnul este esențial pentru sănătatea creierului

Zahărul și efectele sale nocive

De ce trebuie să reducem consumul de zahăr?

Zaharul si efectele sale nocive

 Dacă acordăm într-adevăr atenție sănătății noastre, reducerea grăsimilor din alimentație trebuie să se producă în mod firesc. Un alt impediment pentru sănătatea și vitalitatea organismului este și zahărul pe care îl consumăm în cantități mari, chiar foarte mari: sirop de vanilie în cafeaua de dimineață, produse semipreparate la prânz, o brioșă după-amiaza, un pahar cu vin la cină…atât la mesele principale cât și la gustări, consumăm cantități enorme de zahăr, în jur de 200g/ zi. Este foarte mult. Acest lucru se datorează faptului că gătim mult mai rar decât înainte, iar alimentele procesate conțin zahăr adăugat, acestea fiind din păcate din ce în ce mai prezente în farfuria noastră.

Citește mai mult:Zahărul și efectele sale nocive