5 combinații de alimente super nutritive

5 combinații de alimente super nutritive

5 combinații de alimente super nutritive A combina unele alimente pentru a îmbunătăți absorbția substanțelor active din acestea poate fi cu mult mai benefic decât a consuma cantități ridicate din unele suplimente alimentare.

 Încercați aceste combinații alimentare de cel puțin de două ori pe săptămână, iar în scurt timp veți putea observa efectele lor pozitive asupra sănătății:

1. Vitamina C și fierul

 A consuma vitamina C împreună cu alimente bogate în fier multiplică absorbția acestui mineral în organism și ajută la prevenirea anemiei.

 De exemplu, ardeii roșii conțin aproximativ 80 mg de vitamina C la 100 grame, iar lintea este la rândul său, unul dintre cele mai bogate alimente în fier.

Citește mai mult:5 combinații de alimente super nutritive

Sfaturi utile pentru o digestie lentă

Ce este digestia lentă?

 Unele persoane suferă de digestie lentă, iar aceasta poate avea consecințe neplăcute care pot deriva în alte afecțiuni și boli. Digestia lentă este o problemă care afectează în prezent tot mai multe persoane, datorită, în primul rând, unei alimentații greșite.

 Alimentele, atunci când sunt introduse în organism, sunt absorbite, iar nutrienții sunt trimiși către organe prin intermediul sângelui. Când sistemul digestiv nu funcționează corect, această funcție este perturbată și putem spune că ne confruntăm cu un sistem digestiv lent sau chiar inactiv.

 Din fericire, există numeroase remedii naturale indicate pentru ameliorarea digestiei lente. Să vedem în acest articol câteva sfaturi utile pentru ameliorarea digestiei lente.

Citește mai mult:Sfaturi utile pentru o digestie lentă

Salata verde: 11 beneficii pentru sănătate

Salata verde: proprietăți nutriționale

Salata verde: 11 beneficii pentru sănătate Există mai multe varietăți de salată verde, având nuanțe care variază ușor, totuși, toate acestea au o compoziție nutrițională similară care le recomandă ca fiind un aliment extraordinar de sănătos. De exemplu:

 - Mai mult de 95 % din compoziția sa este apă;

 - Salata verde conține aproximativ 2,3 % carbohidrați;

 - Un procent de 1,2 % din compoziția sa sunt proteine;

 - Salata verde conține doar 0,2 % grăsimi;

 - Un procent de 1% din salată verde este constituit din fibre dietetice;

 -  Salata verde este bogată în potasiu, calciu, vitamina A și vitamina C.

Citește mai mult:Salata verde: 11 beneficii pentru sănătate

Sfaturi pentru sănătatea pielii

Cum să ne îngrijim pielea din interior?

Sfaturi pentru sănătatea pielii Pe lângă igiena zilnică a pielii, știați că este necesar ca aceasta să fie îngrijită și din interior? Alimentația și obiceiurile zilnice de viață se vor reflecta și la nivelul pielii, de aceea se recomandă să se mențină o bună hidratare a organismului, o alimentație sănătoasă și echilibrată precum și realizarea zilnică a unor exerciții fizice.

 Atunci când sângele și organismul nostru sunt contaminate cu toxine și grăsimi este necesar să recurgem la unele remedii naturale care ne vor ajuta la purificarea sângelui și la eliberarea acestuia atât de toxine, cât și de excesul de grăsimi.

Citește mai mult:Sfaturi pentru sănătatea pielii

10 alimente pentru plămâni sănătoși

10 alimente pentru plămâni sănătoși

10 alimente pentru plămâni sănătoși Luând în considerare faptul că în prezent aerul este tot mai poluat în întreaga lume, bolile respiratorii și cancerul de plămâni sunt în creștere atât în rândul fumătorilor, cât și al nefumătorilor. Agenția Internațională pentru Cercetarea Cancerului a clasificat contaminarea aerului ca fiind cel mai mare factor carcinogen. Această situație reală constituie un semnal de alarmă că este necesar să facem ceva pentru a ne menține sănătatea plămânilor, iar alimentația este un element cheie în acest sens. Tot mai multe studii și cercetări au demonstrat că un consum zilnic de crudități proaspete constituie o bază foarte bună pentru prevenirea bolilor de orice tip, inclusiv a cancerului. Vă prezentăm în acest articol 10 alimente care favorizează o bună sănătate a plămânilor. Iată care sunt acestea:

Citește mai mult:10 alimente pentru plămâni sănătoși

4 recomandări pentru echilibrul hormonal

Despre sistemul hormonal

4 recomandări pentru echilibrul hormonal Sistemul endocrin, care este compus dintr-o serie de glande responsabile de secretarea hormonilor, este un sistem uimitor, însă delicat, în special în cazul femeilor. De exemplu, în cazul acestora, creierul comunică cu glanda tiroidă, cu glandele suprarenalele și cu ovarele pentru a se produce ovulația și menstruația. În același timp creierul reglează metabolismul, starea emoțională, nivelele de energie și greutatea corporală.

 Stresul cotidian și un exces de sarcini și de responsabilități pot cauza o perturbare a sistemului hormonal. De vină pentru aceasta este cortizolul, principalul hormon de stres, care se descarcă în organism în momentele de stres, iar nivelul său rămâne crescut datorită factorilor stresanți cronici ai vieții moderne. Stresul cronic afectează hormonii feminini, în special progesteronul. (Celălalt hormon feminin principal este estrogenul). Un nivel scăzut de progesteron poate determina tulburări menstruale, depresie, sensibilitate în zona sânilor, schimbări bruște de dispoziție, insomnii, oboseală și anxietate, etc.

Citește mai mult:4 recomandări pentru echilibrul hormonal

Beneficiile mersului pe jos

Sedentarismul: inamicul nr. 1 al sănătății

Beneficiile mersului pe jos Tot mai multe cercetări medicale au arătat că sedentarismul este unul dintre cele mai nocive obiceiuri pentru sănătate. S-a demonstrat în mod repetat că a rămâne așezat pe scaun mai mult timp este un factor de risc pentru bolile cronice și moartea prematură.

 De asemenea, sedentarismul crește riscul de deces datorită diferitelor probleme de sănătate, de la diabet de tip 2 și boli cardiovasculare până la cancer și toate celelalte cauze de mortalitate prematură. Cu cât faceți mai puține exerciții fizice, cu atât mai mari sunt efectele dăunătoare ale sedentarismului. Pentru multe persoane, simplul fapt de a nu mai rămâne atât de mult așezate și de a face pauze la intervale regulate este un prim pas binevenit către un stil de viață mai sănătos.

Citește mai mult:Beneficiile mersului pe jos