Reţete cu „carne” vegetală

Reţete cu „carne” vegetală pentru dieta complet vegetariană

salata cu tofu si legume

Vă prezentăm, în cele ce urmează, câteva reţete şi idei pentru a înlocui cu succes carnea din alimentaţie. Pe lângă deja clasicele reţete cu soia (inclusiv tofu sau brânză de soia) sau cu ciuperci, veţi descoperi şi alţi „înlocuitori” vegetali pentru preparatele din carne.

 Pe scurt, puteţi folosi atât soia şi ciuperci, cât şi năut, vinete şi chiar cereale. Veţi descoperi astfel că preparatele din carne nu sunt de neînlocuit, iar dacă folosiţi condimentele potrivite în proporţia potrivită, reţetele nou descoperite vi se vor părea mult mai delicioase decât cele cu carne! Vă dorim mult succes!

Pentru a prepara tofu acasă, găsiţi reţeta în articolul cu reţete de lactate vegetale.

Tofu la grătar

 Se încălzeşte grătarul, în timp ce se taie brânza tofu, stoarsă bine de apă, în felii potrivite ca mărime. Se ia o felie de tofu şi se condimentează pe o parte, apoi se pune cu partea condimentată pe grătar. Se condimentează şi cealaltă parte a feliei şi se stropeşte cu puţin ulei de măsline presat la rece. Se rumeneşte după preferinţe, după care se întoarce felia pe partea cealaltă şi se mai lasă la rumenit câteva minute. Se procedează la fel cu fiecare felie de tofu. Se pot prepara şi vinete la grătar, procedându-se într-un mod similar.

Citește mai mult:Reţete cu „carne” vegetală

Lactate vegetale

Lactate vegetale pentru dieta complet vegetariană

Lactate vegetale

 Vă prezentăm în continuare câteva reţete de lactate vegetale ce pot fi consumate şi utilizate cu succes la prepararea mâncărurilor în dieta complet vegetariană (vegană). Vă urăm „Poftă bună”!

Lapte de migdale

 Pentru a prepara lapte de migdale se utilizează 50 g migdale şi 50 g miere de albine la un litru de apă. Se înmoaie migdalele timp de câteva minute în apă călduţă şi apoi se curăță de coajă. Se pisează cu puțină apă rece, până se obţine o pastă; se diluează pasta în apa rămasă şi se adaugă mierea de albine.

 Laptele de migdale astfel preparat se recomandă contra spasmelor şi inflamaţiilor stomacului, intestinului, căilor urinare, în palpitaţii, în tuse cu accese violente. Este indicat mai ales convalescenţilor şi copiilor.

Citește mai mult:Lactate vegetale

Reţete cu germeni de cereale

Reţete cu germeni de cereale pentru dieta complet vegetariană

salata de legume cu germeni de cereale

Germenii de cereale pot fi consumaţi împreună cu lactate vegetale, dar şi ca adaos la salate sau deserturi. Ideal este să nu fie procesaţi termic, pentru ca substanţele nutritive să fie valorificate cât mai mult.

Iată câteva reţete şi idei de adăugare a germenilor de cereale în alimentaţie.

         Mâncăruri cu adaos de germeni de cereale

Hrişcă cu brânză de soia (brânză tofu) şi germeni de cereale

 Se alege şi se spală bine hrişca, după care se pune la fiert în apă cu puţină sare. După ce dă în clocot se mai lasă puţin să fiarbă la foc mic. Când e gata se ia de pe foc şi se adaugă condimente după gust, brânză de soia (brânză tofu) şi pătrunjel verde tocat mărunt. Se consumă cu adaos de germeni de cereale. Aceeaşi reţetă se poate prepara şi cu hrişcă ce a fost înmuiată timp de câteva ore în apă cu sare.

Tocană de legume cu germeni de cereale

 Se călesc într-un amestec de ulei presat la rece şi puţină apă morcovi, conopidă, ţelină, napi, ceapă şi apoi se mai adaugă apă şi se lasă să fiarbă împreună. Separat se diluează făină integrală de grâu în puţină apă, iar pasta obţinută se adaugă peste legumele fierte. Deasupra se presară germeni de cereale măcinaţi.

Citește mai mult:Reţete cu germeni de cereale

Retete lacto-vegetariene yang partea a 3 a

Reţete lacto-vegetariene pentru regimul alimentar predominant Yang

Deserturi şi băuturi

deserturi yang cu fructe de padure.jpg

Cu acest articol vom încheia, cel puţin deocamdată, prezentarea selecţiei de reţete pentru regimul alimentar predominant Yang, pe care am realizat-o. Vă invităm, cu această ocazie, la delicioase, încântătoare şi mai ales sănătoase deserturi şi băuturi yang.

 În acest mod vă arătăm că se pot mânca bunătăţi chiar şi atunci când se ţine un regim alimentar, de pildă regimul alimentar preponderent Yang. Ba mai mult, unora s-ar putea să le placă mai mult deserturile şi băuturile specifice acestui regim, decât cele „obişnuite”. Am putea adapta vorbele lui Hipocrate, spunând „Desertul să vă fie medicament, iar medicamentul desert!”, pentru că a ţine regim alimentar poate fi chiar mult mai plăcut decât a mânca „obişnuit”. 

Iată şi delicioasele reţete yang mult aşteptate!

Dejunul Kollath

 Se pun la înmuiat timp de minim 6 ore 150 g făină de grâu complet, astfel încât apa să fie cu un deget deasupra. Separat se pune la înmuiat o mână de stafide uscate. Este important ca stafidele pe care le folosiţi să nu conţină ulei adăugat şi nici conservanţi. După acest interval de timp se mărunţeşte miezul de la 10 nuci, se rad 2-3 mere curăţate de coajă şi se încorporează împreună cu stafidele în făina înmuiată. Se îndulceşte cu puţină miere. Se poate servi cu scorţişoară măcinată. La dejunul Kollath se pot adăuga şi alte fructe Yang de sezon (fragi, zmeură, mure, afine, coacăze, merişoare etc.).

Citește mai mult:Retete lacto-vegetariene yang partea a 3 a

Retete lacto-vegetariene yang partea a 2 a

Reţete lacto-vegetariene pentru regimul alimentar predominant Yang

Salate şi aperitive

retete vegetariene

În acest articol vom continua să vă prezentăm selecţia de reţete pe care am realizat-o, poftindu-vă la salate şi aperitive delicioase şi foarte sănătoase. Am ales în special salate de crudităţi, pe care le puteţi îmbogăţi şi varia după bunul plac, consultând însă în prealabil lista alimentelor cu predominanţă energetică Yang (+), pe care am prezentat-o în articolul despre regimul alimentar predominant Yang.

Salată de andive

 Se aleg andivele albe (cele cu frunze verzi sunt amare), se taie rădăcina, se desfac frunzele şi se curăţă cu vârful unui cuţit eventualele puncte negre, după care se spală în apă rece. După ce se scurg de apă, se taie în lung sau în bucăţi, se adaugă ulei presat la rece, sare, zeamă de lămâie, toate după gust şi se amestecă bine. Atenţie! La spălare andivele nu se ţin în apă pentru că devin amare. Se serveşte imediat. Se poate pune şi pătrunjel tocat.

Salată de crudităţi

 Se dau pe răzătoare gulii, mere, morcovi şi ridichi. Se adaugă măsline, ceapă, pătrunjel sau mărar tocat mărunt, ulei de măsline presat la rece, zeamă de lămâie şi sare după gust. După preferinţe, se pot presăra seminţe de susan, sau se poate servi cu maioneză din gălbenuş de ouă de ţară.

Citește mai mult:Retete lacto-vegetariene yang partea a 2 a

Retete lacto-vegetariene yang partea 1

Reţete lacto-vegetariene pentru regimul alimentar predominant Yang

retete vegetariene

 Vă oferim o selecţie de reţete delicioase ce pot fi preparate şi consumate în cadrul regimului alimentar preponderent Yang.

 Este foarte important să reţineţi că legumele nu se călesc niciodată în ulei, ci într-un amestec de ulei cu apă, proporţia fiind de o lingură cu apă la o lingură cu ulei! Acest lucru este valabil nu numai în cazul acestui regim, ci este general valabil.

Pâine Oshawa

 Se amestecă patru părţi de făină de grâu integral (de preferinţă cât mai proaspătă, dacă se poate chiar din recolta anului), două părţi de făină de castane comestibile şi două părţi de făină de hrişcă. Se adaugă ulei de floarea soarelui presat la rece, nuci şi stafide, apoi se frământă totul cu apă. Se coace în forme unse cu ulei şi se unge deasupra cu gălbenuş de ou de ţară.

Pâine integrală

 Se frământă 1 kg de făină de grâu integral, 1 linguriţă de tătăneasă dată prin răzătoare, fără coajă, apă călduţă şi puţină sare şi se lasă apoi la crescut. Se fac chifle mici şi se pun la cuptor în tava tapetată cu făină (fără ulei). Se poate prepara şi fără tătăneasă, adăugând şi făină de hrişcă.

Pizza

 Se realizează un aluat din făină integrală de grâu, apă şi puţină sare, care se întinde şi se pune într-o formă unsă cu ulei. Se pregătesc apoi legumele: cepele, dovleceii, conopida se taie feliuţe subţiri. Se adaugă condimente Yang, se amestecă, apoi se pun peste coca întinsă în vasul pentru cuptor. Se dă la cuptor 45-50 de minute, la foc mic. Cu 15 minute înainte de a fi gata, se scoate pizza din cuptor şi se presară peste ea brânză de capră. Se dă din nou la cuptor.

Citește mai mult:Retete lacto-vegetariene yang partea 1