Vitamina E contra bolilor cronice și a îmbătrânirii

Vitamina E contra bolilor cronice și a îmbătrânirii

Vitamina E contra bolilor cronice și a îmbătrânirii A avea o dietă echilibrată, bogată în vitamine, este un aspect esențial pentru a ne menține corpul sănătos și echilibrat, iar una dintre vitaminele cheie pe care nu trebuie să uităm să o includem în acest proces este vitamina E.

 Vitamina E este un compus antioxidant liposolubil care ajută corpul să neutralizeze efectele care apar datorită oxidării grăsimilor. Diverse studii medicale actuale au semnalat importanța pe care această vitamină o are pentru stoparea producerii radicalilor liberi, o metodă cheie pentru prevenirea dezvoltării bolilor cronice și a îmbătrânirii. De asemenea, vitamina E este un element vital pentru menținerea unui sistem imunitar sănătos. Acest puternic antioxidant, vitamina E, mai este folosită și pentru prevenirea dezechilibrelor mentale degenerative precum demența și boala Alzheimer. Vă prezentăm în acest articol surse naturale de vitamina E pe care le puteți include cu ușurință în alimentația dumneavoastră zilnică:

Citește mai mult:Vitamina E contra bolilor cronice și a...

Probioticele și afecțiunile psihologice

Ce sunt probioticele?

Probioticele și afecțiunile psihologice Conform FAO (Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură), probioticele sunt microorganisme vii, nepatogene, care au efecte extrem de benefice asupra sănătății. Termenul "probiotice" provine din greacă și înseamnă "pentru viață". Probioticele acționează în principal în cavitatea bucală, pe căile respiratorii, în tubul digestiv și asupra sistemului uro-genital.

 Încă din anul 1907, laureatul premiului Nobel, cercetătorul Eli Metchnikoff, recomanda folosirea bacteriilor intestinale și a evidențiat faptul că un consum adecvat de lapte fermentat ar determina reducerea pH-ului intestinal, diminuându-se astfel înmulțirea bacteriilor nocive.

Citește mai mult:Probioticele și afecțiunile psihologice

Alimente bogate în flavonoide contra anxietății

Alimente bogate în flavonoide contra anxietății

Alimente bogate în flavonoide contra anxietății În prezent, anxietatea afectează o mare parte din populație. Fie că apare în mod punctual sau cronic, anxietatea este o realitate determinată mai ales de ritmul modern de viață, de multitudinea de obligații și de solicitări cotidiene.

 Poate că titlul acestui articol este surprinzător, însă între flavonoidele prezente în multe dintre alimente și anxietate există o strânsă legătură. O echipă de cercetători de la Universitatea din Emory (Statele Unite) și o altă echipă de la Universitatea autonomă din Barcelona (UAB), au descoperit faptul că un compus numit 7,8-dihidroxiflavona prezent în flavonoide, este foarte eficient pentru tratarea anxietății.

 În prezent, se creează medicamente care conțin acest element, însă putem consuma zilnic alimentele cele mai bogate în flavonoide pentru a beneficia de proprietățile acestora. Aceste alimente bogate în nutrienți și foarte sănătoase merită să fie luate în considerare și să le includem în dieta noastră zilnică. Iată care sunt cele mai bogate alimente în flavonoide și recomandate contra anxietății:

Citește mai mult:Alimente bogate în flavonoide contra anxietății

7 alimente pentru stimularea melatoninei

Somnul și sănătatea

7 alimente pentru stimularea melatoninei  Chiar dacă multe persoane ignoră acest aspect, somnul are o strânsă legătură cu starea de sănătate datorită rolului pe care îl are pentru buna desfășurare a funcțiilor corpului. Atunci când nu reușim să dormim bine sau renunțăm la orele de somn din diverse motive, treptat se generează în organism unele efecte secundare care devin evidente atât la nivel fizic, cât şi la nivel mental.

 Tocmai din acest motiv este esențial să respectăm orarul de somn și să încercăm să adoptăm obiceiuri care să permită îmbunătățirea calității somnului. De asemenea, alimentele care stimulează secretarea de melatonină ne pot ajuta să obținem un somn regenerant și să evităm apariția tulburărilor comune generate de lipsa de somn.

 Acest hormon, melatonina, este relaționat cu controlul ritmurilor circadiene, responsabile de pregătirea corpului pentru realizarea diferitelor activități cotidiene precum acțiunea de a dormi.

Citește mai mult:7 alimente pentru stimularea melatoninei

Cum să identificăm deficiențele nutriționale?

De ce apar deficiențele nutriționale?

Cum să identificăm deficiențele nutriționale? Există o mare posibilitate ca corpul să fie deficient în nutrienți importanți, inclusiv dacă ne hrănim bine și preponderent cu alimente sănătoase. De asemenea, anumiți factori – precum vârsta sau anumite probleme de sănătate (probleme digestive sau altele) - pot afecta capacitatea de absorbție a nutrienților din alimente în corp.

 În același timp și calitatea solului, perioada de depozitare și modalitatea de procesare pot influența în mod semnificativ nivelele anumitor nutrienți din alimente. Astfel încât unele produse, inclusiv cele din categoria alimentelor sănătoase, nu sunt atât de bogate în nutrienți precum credem.

Citește mai mult:Cum să identificăm deficiențele nutriționale?

Combate depresia cu ajutorul alimentației

Ce este depresia?

Combate depresia cu ajutorul alimentației Depresia este o tulburare care afectează în prezent milioane de persoane, aceasta fiind rezultatul unui ritm de viață accelerat, a stresului cronic și a unui stil de viață dezechilibrat. În cazul femeilor, depresia mai poate fi corelată și cu anumite dezechilibre hormonale care le afectează în anumite etape ale vieții.

 Orice persoană poate experimenta la un moment dat diferite forme ale acestei probleme emoționale care, dacă nu este tratată și controlată, poate afecta în mod cert calitatea vieții.

 O stare de tristețe profundă, de apatie și de lipsă de interes pentru lucrurile care înainte aduceau bucurie și erau importante, sunt doar câteva din simptomele care permit identificarea acestei boli. Totuși, aceste simptome nu sunt singurele, iar acestea apar aproape întotdeauna în mod gradat conform gravității depresiei.

Citește mai mult:Combate depresia cu ajutorul alimentației

Cele mai bune alimente pentru sănătatea ochilor

Cele mai bune alimente pentru sănătatea ochilor

Cele mai bune alimente pentru sănătatea ochilor Mai mult de 70% dintre subiecții care au fost chestionați în cadrul unui Program de Educație pentru Sănătatea Națională a Ochilor din Statele Unite, au afirmat că pierderea vederii ar avea cel mai mare impact asupra activităților lor cotidiene.

 În plus, dat fiind faptul că au crescut ratele bolilor cronice precum diabetul, împreună cu îmbătrânirea prematură a populației, specialiștii estimează că rata de orbire sau vedere parțială se va dubla în următorii ani, ceea ce ar afecta aproximativ 6.6 milioane de persoane doar din Statele Unite în 2030.

 Totuși, în ciuda evidențelor și a impactului semnificativ asupra calității vieții, puține persoane iau măsurile necesare pentru a preveni apariția bolilor de ochi și pentru a proteja sănătatea vederii în toate etapele vieții, ceea ce poate fi realizat prin intermediul unei alimentații sănătoase.

Citește mai mult:Cele mai bune alimente pentru sănătatea ochilor