15 beneficii al piperului de Cayenne

Ce este piperul de Cayenne?

15 beneficii al piperului de Cayenne Piperul de Cayenne, denumit astfel datorită orașului Cayenne din Guana Franceză din care provine, este de fapt pulberea obținută în urma măcinării fructelor unei specii de Capsicum (ardei iute) și care au fost uscate în prealabil.

 În special în America și în China se cunosc și sunt folosite proprietățile terapeutice ale piperului de Cayenne, care este considerat un aliment eficient mai ales în dietele de detoxifiere a organismului.

Citește mai mult:15 beneficii al piperului de Cayenne

5 beneficii ale fructelor goji

Fructele goji sunt utilizate de mii de ani

5 beneficii ale fructelor goji Fructele goji sunt considerate un superaliment incredibil de sănătos, deoarece conțin o cantitate semnificativă de nutrienți. Se estimează că există 100 de specii diferite ale acestei plante care sunt foarte adaptabile la condițiile climatice.

 Istoria fructelor goji ca plantă medicinală își are rădăcinile în China antică. Datorită incredibilei lor valori nutriționale, atât chinezii, mongolii și tibetanii au cultivat aceste fructe de mai bine de 5.000 ani, iar în Tibet fructele goji sunt considerate o adevărată comoară națională. De exemplu, în provincia chineză Ninigxia, care este vestită pentru culturile sale de giji, are cea mai mare concentrație de locuitori care au depășit vârsta de 100 ani din întreaga țară. Deloc întâmplător, chinezii cred cu tărie că fructele goji contribuie la prelungirea considerabilă a duratei vieții.

Citește mai mult:5 beneficii ale fructelor goji

Beneficiile legumelor crude pentru sănătate

Despre beneficiile generale ale legumelor

Beneficiile legumelor crude pentru sănătate Legumele sunt sărace în calorii, însă sunt bogate în fibre dietetice și conțin aproape toate vitaminele și minerale de care corpul are nevoie. Chiar dacă multe persoane încă mai consideră că legumele înseamnă doar câteva frunze de salată verde și niște roșii, natura ne pune la dispoziție o mare varietate de legume care pot fi folosite și preparate în nenumărate moduri diferite.

 Pe lângă faptul că le putem consuma crude în diverse salate, multe legume pot fi gătite ușor la aburi sau la cuptor sau bineînțeles, pot fi consumate sub formă de sucuri, smoothi-uri sau supe. De asemenea, germenii cruzi de legume (de broccoli, ridichi, etc.) pot fi cultivați în casă. La rândul lor, legumele fermentate sau murate sunt alte opțiuni sănătoase care pot îmbunătăți în mod semnificativ alimentația zilnică. Procesul de fermentare este una dintre cele mai bune modalități de a transforma legumele în adevărate superalimente. Fermentarea produce microbi benefici care sunt extrem de importanți pentru menținerea stării de sănătate, deoarece ajută la echilibrarea florei intestinale, impulsionând în acest mod imunitatea generală a organismului.

Citește mai mult:Beneficiile legumelor crude pentru sănătate

Alimente pentru oase și dinți puternici

Alimente bogate în calciu pentru oase și dinți puternici

Alimente pentru oase și dinți puternici Dacă doriți să aveți oase și dinți puternici, alimentația are un rol primordial. Calciul este un mineral esențial pentru sănătatea oaselor și dinților, iar acesta este absorbit în organism și datorită altor minerale precum fosforul, magneziul și vitamina D. Dietele bogate în grăsimi trans și în zahăr contribuie însă la eliminarea calciului din organism. Pe lângă acestea, alimentele bogate în sodiu și în potasiu, medicamentele, alcoolul și consumul excesiv de cafea împiedică absorbția calciului. În schimb, practicarea moderată a unui sport favorizează absorbția acestui macromineral în corp.

Citește mai mult:Alimente pentru oase și dinți puternici

Semințele de cânepă: proprietăți și beneficii

Semințele de cânepă: proprietăți și beneficii

Semințele de cânepă: proprietăți și beneficii În prezent, cânepa este considerată de către nutriționiști și fitoterapeuți una dintre cele mai benefice plante pentru ființa umană, iar proprietățile sale terapeutice au fost apreciate de mii de ani. Cânepa oferă o mulțime de beneficii pentru sănătate, cele mai importante fiind următoarele: întărirea sistemului imunitar și nervos, creșterea nivelului de energie, stimularea circulației sanguine, reglarea nivelelor de colesterolul, reducerea stresului, diminuarea simptomelor în cazul dermatitelor atopice și a alergiilor și recuperarea mai rapidă în cazul leziunilor.

 Semințele de cânepă sunt clasificate ca fiind un fruct uscat, de culoare maro spre gri închis având un diametru de 3-4 mm și un gust delicios asemănător cu nucile verzi sau semințele de pin. Semințele de cânepă sunt un aliment nutritiv care ajută la prevenirea tulburărilor cardiovasculare și la fortifierea sistemului imunitar. Vă prezint în acest articol toate proprietățile și beneficiile nutriționale ale semințelor de cânepă.

Citește mai mult:Semințele de cânepă: proprietăți și beneficii

Alimente bogate în proteine vegetale

Importanța proteinelor pentru sănătate

Alimente bogate în proteine vegetale  Proteinele participă la numeroase funcții în interiorul organismului, tocmai de aceea este necesar să fie incluse într-o dietă echilibrată și adecvată necesităților noastre pentru a evita posibilele carențe și probleme de sănătate. În general, în funcție de obiceiurile alimentare, geografice și culturale, se recomandă diete care să ofere între 10 și 30% proteine din caloriile totale zilnice. În timpul sarcinii și al alăptării, precum și în cazul persoanelor convalescente, aportul de proteine trebuie să fie în jur de 30%. Un terapeut sau un nutriționist va ajusta acest procentaj în funcție de necesitățile nutriționale ale fiecărei persoane.

Citește mai mult:Alimente bogate în proteine vegetale

Iarba de grâu: beneficii pentru sănătate

Ce este iarba de grâu?

Iarba de grâu: beneficii pentru sănătate Iarba de grâu crește din semințele de grâu comun (triticum aestivum), iar în prezent se bucură de o mare popularitate și este considerată un extraordinar supliment alimentar datorită conținutului său nutrițional. Iarba de grâu este una dintre cele mai bune surse naturale de clorofilă, alcalinizează organismul și previne apariția bolilor grave, inclusiv a cancerului.

 Câteva dintre proprietățile cele mai cunoscute ale ierbii de grâu sunt eliminarea toxinelor, îmbunătățirea aspectului pielii și a părului, combaterea alergiilor și a tusei, accelerarea metabolismului, stimularea digestiei și creșterea nivelelor de energie. Iarba de grâu este o sursă excepțională de minerale importante pentru sănătate precum magneziu, calciu, sodiu și potasiu. În plus, iarba de grâu conține 19 aminoacizi diferiți și este bogată în vitamina C.

Citește mai mult:Iarba de grâu: beneficii pentru sănătate