Alimentația antistres

Alimentația antistres este o sursă de energie și relaxare

alimentatia antistres

 Pastele, cerealele precum orezul (de preferat cel integral),  pâinea sau legumele, toate acestea aparțin familiei carbohidraților și oferă organismului o sursă de energie cu ardere lentă (o variantă mai bună și mai sănătoasă decât dulciurile, care pot energiza organismul pe moment, însă ulterior pot potența stresul). Carbohidrații conțin de asemenea vitamina B, foarte necesară pentru relaxarea corpului, au un efect sedativ și întăresc sistemul nervos central.

 Alimentele conținute de dieta mediteraneană precum uleiul de măsline, fructele de mare, fructele uscate, legumele, citricele și avocado protejează de asemenea organismul împotriva cancerului de sân și împotriva stresului.

Citește mai mult:Alimentația antistres

Beneficii ale ceaiul alb

4 beneficii pe care le aduce ceaiul alb sănătății

Beneficii ale ceaiul alb

 Ceaiul alb provine din mugurii cei mai delicați ai plantei numite Camellia Sinensis, care prezintă niște reflexii argintii - albe. Ceaiul alb necesită o minimă procesare, deoarece se lasă la uscat la aer și soare, iar frunzele sale nu se rulează. Probabil din această cauză, ceaiul alb menține intacți toți nutrienții din plantă.

 În prezent, ceaiul alb se cultivă și se culege exclusiv din China, în principal în munții din provincia Fujian și este considerat ca fiind unul antioxidanții cei mai eficienți.

Citește mai mult:Beneficii ale ceaiul alb

Beneficiile surprinzatoare ale algelor

5 beneficii surprinzătoare ale algelor

Beneficiile surprinzatoare ale algelor

 Algele, consumate mai ales în Asia până acum ceva timp, își fac încet-încet un loc bine meritat și la noi în tară. Algele sunt foarte apreciate datorită beneficiilor extraordinare pentru sănătate, dar și datorita savorii, texturii cat și gustului lor. Iată cinci motive pentru a  consuma mai des algele.

Algele sunt bogate în vitamine și în clorofilă

 Surse de vitaminele A, B, C şi K, algele vin și cu virtuți în ceea ce privește detoxifierea mai ales datorită unui nivel ridicat de clorofilă.

Citește mai mult:Beneficiile surprinzatoare ale algelor

Seminte cu valoare nutritiva ridicata

Topul celor mai nutritive semințe

Seminte cu valoare nutritiva ridicata

 Adesea avem tendința să uităm de ele sau să nu le includem în alimentație, fie din cauză că nu le cunoaștem prea bine, fie din cauză că nu știm cum să le folosim în bucătărie. Cu toate acestea, există o mare varietate de semințe, veritabile mine de aur în ceea ce privește valoarea lor nutritivă. Iată câteva dintre aceste semințe cărora merită să le acordăm atenția cuvenită și să le includem cât de des în alimentația noastră:

1. Semințele de in

 Semințele de in reprezintă o sursă foarte bună de Omega 3 și de fitoestrogeni. Semințele de in conțin și un număr mare de antioxidanți prețioși care ne ajută să luptăm împotriva radicalilor liberi. O lingură de semințe de in măcinate pe zi vor avea doar efecte pozitive asupra sănătății. Semințele de in se recomandă în general în cazul unor probleme intestinale (de exemplu, în cazul sindromul colonului iritabil sau diverticulită).

Citește mai mult:Seminte cu valoare nutritiva ridicata

Beneficiile morcovului

Beneficiile morcovului

Beneficiile morcovului

 Morcovul este cu siguranță una din legumele cele mai calitative, atât din punct de vedere gustativ, cât și din punct de vedere nutrițional. Beneficiile sale pentru sănătate sunt numeroase, în special datorită conținutului bogat de carotenoide, dar și a conținutului de antioxidanți.

Principalele proprietăți ale morcovului sunt:

 - morcovul are un aport important de beta-caroten;

 - morcovul este un fluidifiant biliar;

 - morcovul are o acțiune anti-anemică;

 - morcovul este regenerant și detoxifiant;

 - morcovul are o acțiune reglatoare și cicatrizantă asupra intestinului;

Citește mai mult:Beneficiile morcovului

Beneficiile cruditatilor şi alimentelor vii

Beneficiile fizice, mentale și spirituale ale crudităților și alimentelor vii 

beneficiile cruditatilor si alimentelor vii Doreen Virtue

 În cartea intitulată “Bucătăria bazată pe crudități și alimente vii”, autoarele Doreen Virtue şi Jenny Ross, oferă sute de rețete şi sfaturi culinare care te ajută să prepari cele mai savuroase şi sănătoase feluri de mâncare, având la bază crudități și alimente vii, respectiv fructe, legume şi seminţe.

 Iată câteva indicații ale autoarelor mai sus menționate în ceea ce privește beneficiile unui astfel de regim alimentar, bazat în principal pe alimente vii.

1. O sănătate zilnică optimă

 Un studiu efectuat în anul 1985 şi publicat în revista Southern Medical Journal a descoperit că dieta bazată pe alimente vii reduce în mod semnificativ hipertensiunea şi greutatea corporală. În plus, i-a ajutat pe 80% dintre participanți să se abțină de la consumul de alcool sau țigări.

 Alte studii au arătat efectele benefice ale acestei diete în cazul bolnavilor de artrită reumatoidă şi de fibromialgie. Fiind complet lipsită de colesterol, alimentația vegană (fără lactate, ouă şi produse de origine animală), este extrem de benefică pentru bolile cardiace.

Citește mai mult:Beneficiile cruditatilor şi alimentelor vii

Ciresele, remediul naturist de sezon

Cireșele, remediul naturist de sezon

Ciresele remediul naturist de sezon

 Putini sunt cei care cunosc efectele miraculoase ale cireșelor asupra organismului. Cireșele se numără printre cele mai sănătoase fructe și sunt considerate un aliment-medicament, eficiente și importante pentru bunăstarea noastră fizică și mentală.

 Cireșele sunt diuretice, depurative și laxative. Sunt dezinfectante intestinale și remineralizante. Cireșele au o acțiune anti-infecțioasă importantă, regenerează țesuturile, fiind extrem de utile în lupta împotriva îmbătrânirii datorita acțiunii lor regenerate și de eliminare a toxinelor.  Cireșele sunt sărace în principii nutritive de aceea pot fi consumate, fără probleme, de persoanele mai plinuțe sau de diabetici.

Citește mai mult:Ciresele, remediul naturist de sezon