Beneficiile uleiului de susan

Cunoști beneficiile uleiului de susan?

Beneficiile uleiului de susan

 Beneficiile semințelor de susan asupra sănătății sunt recunoscute de către Organizația Mondială a Sănătății. Știai însă ca din aceste semințe micuțe se extrage un ulei cu o aromă ușoară de alună? Haideți să descoperim împreună multiplele beneficii ale uleiului de susan.

Uleiul de susan - folosit ca remediu anticancer

 Uleiul de susan este o sursă excelentă de Vitamina E (15,2mg/100g). Vitamina E este un antioxidant puternic, capabil să ne protejeze de îmbătrânirea prematură a celulelor, dar și de unele tipuri de cancer precum cel de sân sau de prostată.

Citește mai mult:Beneficiile uleiului de susan

Otetul de mere

Proprietățile magice ale oțetului de mere

otet de mere

 Pe vremuri, oțetul de mere era folosit pentru reducerea febrei și pentru slăbit. Însă, beneficiile oțetului de mere nu se opresc aici! Descoperă-i proprietățile magice și afla cum îl poți folosi!

Ce conține oțetul de mere?

 - Vitamine – A, B1, B2, C și P;

 - Minerale și oligoelemente – fosfor, calciu, magneziu, fluor, fier, sulf, siliciu;

 - Pectina care permite controlarea nivelului de colesterol și de zahar;

 - Enzime;

 - Acizi organici obținuți prin fermentare;

Citește mai mult:Otetul de mere

Nucile

Nucile: tratamente şi reţete

nucile

 Nucul (denumirea latină: Juglans regia) este un arbore nativ din continentul Eurasiei, fiind întâlnit cu precădere în zona centrală a continentului, cele mai întinse păduri de nuc la ora actuală fiind cele din Kârgâztan. Este un arbore ce are nevoie de multă lumină pentru a creşte şi a se dezvolta armonios şi este de asemenea, cunoscut nu numai pentru proprietăţile sale terapeutice, dar şi pentru lemnul său de bună calitate. Ca arbore, nucul este considerat a fi unul dintre cei mai puternici arbori, apropierea de un astfel de arbore ajutând omul să devină mai rezistent în faţa greutăţilor, mai stabil şi mai harnic, dar ajutându-l totodată şi prin întărirea imunităţii şi prin curarisirea diferitelor afecţiuni.
 În prezentarea care urmează ne vom referi în mod special la fructele acestui arbore, la miezul fructelor sale (miezul de nucă), dar şi la cojile acestora (cojile de nucă), precum şi la frunzele sale, frunzele de nuc.

Citește mai mult:Nucile

Țelina

Consumul de țelină și beneficiile sale asupra sănătății

telina

 Țelina este o rădăcinoasă ce face parte din familia pătrunjelului și feniculului și care se poate planta și întreține foarte ușor în grădină. De asemenea, se poate găsi la piață și la supermarket-uri cu mare ușurință pe toată perioada anului. Țelina este un tip de aliment care aduce foarte multe beneficii asupra sănătății și despre care puțini dintre noi știm. Țelina se plantează și se consumă din cele mai vechi timpuri atât ca medicament, cât și ca aliment, iar un consum regulat de țelină poate face minuni pentru organismul dumneavoastră.

Ce conține și cum se poate consuma țelina?

 Țelina este cultivată în zone umbrite, fiind ferită de lumina directă a soarelui și poate atinge o înălțime de 30 de cm. Țelina este excelentă ca și medicament, dar în principiu este folosită ca și aliment. Se pot consuma atât frunzele, cât și rădăcina țelinei.

Citește mai mult:Țelina

Ceapa, medicamentul din grădină

Ceapa, medicamentul din grădină

ceapa

 Ceapa este una din legumele cele mai des folosite de către gospodine la prepararea mâncărurilor gustoase. Dar ceapa nu trebuie privită numai ca un aliment, ci și ca un medicament. Ceapa, atât cea verde, cât și cea uscată are diverse proprietăți foarte benefice pentru organismul nostru. Ceea ce este bine de știut, este faptul că ceapa nu impune niciun fel de restricții și anume poate fi consumată de către persoane de toate vârstele, nu se impune un regim strict cu ceapă, ci aceasta poate fi consumată în timpul meselor principale, nu provoacă niciun fel de reacții neplăcute în organism, în afară de mirosul neplăcut ce rămâne și persistă în respirația persoanei care a consumat ceapă. O cură cu ceapă poate fi ținută, așadar, pe tot parcursul vieții, și aceasta are multiple proprietăți ce previne foarte multe boli ale organismului.

Citește mai mult:Ceapa, medicamentul din grădină

Migdalele dulci

Migdalele dulci: tratamente şi reţete

Nigdale dulci

 Migdalul este un pom fructifer originar din Orientul Mijlociu, Nordul Africii şi Sudul Asiei. Arborele a fost aclimatizat în mai multe zone de pe glob, el fiind cultivat inclusiv în România, în zonele cu climat mai blând.

 Migdalele pe care noi le consumăm sunt sâmburii fructelor acestui arbore. Există mai multe varietăţi de migdale, cele mai cunoscute fiind migdalele dulci şi cele amare. Migdalele amare conţin o cantitate ceva mai mare de acid cianhidric, de aceea ele sunt considerate toxice; doar migdalele dulci sunt considerate comestibile, însă este bine să fie consumate cu măsură (de la 6 la 15 migdale pe zi, de la caz la caz).

 Având o valoare nutritivă foarte mare, migdalele sunt considerate unul dintre cele mai hrănitoare alimente. Sunt foarte bogate în vitamina E, complexul de vitamine B (inclusiv acid folic), vitamina D şi substanţe minerale, în special calciu, magneziu, potasiu, fier şi zinc; mai conţin antioxidanţi şi acizi graşi monosaturaţi.

Citește mai mult:Migdalele dulci

Gutuile

Gutuile: remedii şi reţete

Gutuie

 Gutuile sunt unul din fructele asociate anotimpului de toamnă. Frumoasele şi pufoasele gutui sunt nu doar fructe delicioase, ci şi adevărate comori în ceea ce priveşte întrebuinţările lor terapeutice. Vom vedea aceasta în cele ce urmează.

 Gutuiul este un pom fructifer înrudit cu mărul şi părul. Fructele sale, gutuile, precum şi frunzele şi seminţele acestora, sunt folosite încă din antichitate, atât în gastronomie cât şi în medicina populară.

Conţinutul şi proprietăţile gutuilor

 Fructele de gutui conţin 70 – 72 % apă, 7 – 8 % zaharuri, 0,5 % protide, pectine, tanin, cantităţi mici de grăsimi, săruri minerale de calciu, fier, fosfor, potasiu, cupru, magneziu, vitaminele A, B, C şi PP.

 Printre proprietăţile gutuilor se numără proprietăţile antidiareice (în special frunzele), antihemoragice (seminţele), astringente (frunzele şi fructele), cosmetice, digestive, emoliente (seminţele), hemostatice, hidratante, laxative (seminţele), răcoritoare, sedative şi tonice.

Citește mai mult:Gutuile